ביבי? לא, BB!


המושג BB Cream פרץ לעולמי בסערה לפני כחצי שנה בערך, כאשר Garnier השיקו בישראל את המוצר שלהם -BB Cream Miracle skin perfector. כחובבת חידושים והמצאות בתחום האיפור ברור שהייתי חייבת לנסות אותו - ולא הבנתי על מה המהומה.
הוא היה לי כבד מאוד על העור, גרם לי להזיע גם כשממש לא הייתי אמורה ובקיצור נזנח די במהירות.
אבל לא מכורה כמוני תתייאש מחוויה אחת לא מוצלחת, והחלטתי להמשיך ולבחון את הנושא, כשהשלב (שצריך היה להיות) הראשון הוא לעצור לרגע ולהבין מה זה BB?

אז ה- BB Cream התחיל בכלל בקוריאה, כ- Blemish Balm חדש שפיתחו רופאי עור לשימוש לאחר טיפולי פילינג עמוק ולייזר. המשתמשות גילו קרם מרגיע ומתקן פגמים שאפשר להן לצאת מהבית לאחר הטיפול עם כיסוי קל והבאזז החל ושטף את ארצות דרום מזרח אסיה.

לאחר שגרנייה הייתה בין החברות הראשונות שהרימו את הכפפה ופיתחה פורמולה מותאמת לעור המערבי, עם המוצר שהזכרתי למעלה והמתיימר לספק 5 תועלות (מרקם יפה, גוון עור אחיד, לחות ל- 24 שעות, טשטוש קמטים ופגמים קלים ומסנן קרינה) ההתייחסות המערבית לראשי התיבות נטתה יותר ל- Beauty Balm ולא Blemish Balm, וחברות הקוסמטיקה האחרות החלו להצטרף לחגיגה כשכל אחת נותנת פרשנות קצת שונה לראשי התיבות BB - ומכאן בהחלט יכול לנבוע בלבול.
הוא הוצג כ- all-in-one, מוצר אחד שמחליף 5 מוצרים שונים - סרום, קרם לחות, פריימר, מייק אפ ומקדם הגנה וככזה ניתן להתאים אותו לצרכי המשתמשת, אם בשימוש בפני עצמו כדמי מייק אפ בעל תועלות טיפוח או מעל סרום, לחות ופריימר ומתחת לפודרה כמייק אפ לכל דבר ועניין.
בעיקרון חשוב לשים לב ש- BB "אמיתי" יגיע בדרך כלל בגוון אחד או שניים לכל היותר המתאימים את עצמם לגוון העור האישי של המשתמשת, ואפילו טיפה מתבהרים אחרי ההנחה (מה שהופך אותו לעוד יותר פופולארי בקרב האסייתיות).



דגמתי בתקופה האחרונה 3 קרמים כאלה, ואני שמחה לשתף אתכן בהתרשמות שלי:


מימין לשמאל - אסתי לאודר, ספורה, בודי שופ





את ה-BB של אסתי לאודר רכשתי במסגרת אירוע המאפרים, מכיוון שהוא סקרן אותי מאוד. הוא נקרא  BB Anti-Oxidant Beauty Benefit Creme, מהווה חלק מסדרת ה- Day Wear שלהם ומגיע בכמות של 30 מ"ל ועם SPF 35.
נורא רציתי לאהוב אותו ובתקופת השימוש הראשונה בו אפילו שכנעתי את עצמי שהוא פשוט נהדר (הריח שלו לפחות בהחלט כזה!), אבל יש גבול לכל תעלול ולאחר תקופת התנסות ארוכה יותר אני יכולה לומר שקודם כל אני נראית איתו אפרורית וחסרת חיות. אם לדוגמה המייק אפים שסקרתי בפוסט כאן "האירו" לי את העור וגרמו לי לקבל מחמאות ולהרגיש רעננה - המוצר הזה עשה בדיוק ההפך ולא אגזים אם אומר שהיו כמה פעמים ששמתי אותו ונשאלתי אם אני מרגישה טוב והאם אני חולה..
מעבר לכך גם בגזרת הליחוח והעמידות לא בלטה התרשמות גבוהה - העור שלי לא הרגיש מספיק מלוחח איתו ולקח לו שעות מועטות כדי להתפוגג כלא היה, ובעקבות כל זאת אנחנו נאלצים לצערי להיפרד.




אסתי לאודר







2 המוצרים הבאים נקנו בחו"ל במסגרת החופשה האחרונה.

ה- BB Moisturizing cream של ספורה קיים ב- 2 גוונים, מגיע עם SPF 15 ובכמות מכובדת של 50 מ"ל. מצוין עליו כי הוא מתאים לעור רגיש והוא נטול פארבנים, מלחח, נותן גוון עור אחיד, מצמצם הופעת קמטוטים ופגמים ומגן על העור מפני סימני זקנה ראשוניים.


ספורה


כאן חשוב לי לעצור לרגע ולומר שהבטחות מסוג - "מצמצם הופעת קמטוטים ופגמים ומגן על העור מפני סימני זקנה ראשוניים" הן מרגיזות כי זה די בלתי ניתן לבדיקה והוכחה מבחינת משתמשת הקצה.
הרי איך אני יכולה לדעת כמה קמטוטים ופגמים היו מופיעים לי על העור אם לא הייתי משתמשת במוצר? ואיך אני יכולה לדעת מתי בדיוק היו אמורים להופיע אצלי ספציפית סימני הזקנה הראשוניים? בגיל 25? 35? 40?
ומפני שזה כל כך אינדיבידואלי, חברות הקוסמטיקה מרגישות חופשיות לרשום את הססמאות הללו- ברור להן שאף אחת לא תוכל לאמת את נכונותן באופן חד משמעי!
ולכן כשאני ניגשת לבחון מוצרים כאלה, אני מראש בודקת אותם רק לפי הפרמטרים המדידים בטווח הקרוב מבחינתי דוגמת ליחוח ועמידות.

כשניסיתי את ה- BB של ספורה לראשונה בחנות ופניתי כמובן ישירות לגוון הבהיר יותר מבין השניים, יצא מהשפופרת צבע כהה  ושאלתי שוב את המוכרת האם היא בטוחה שזה הגוון הבהיר ביותר שקיים.
אבל לאחר ההנחה הבנתי שדאגתי לחינם, והצבע המרוכז והכהה שבשפופרת אכן מתבהר על העור שלי ומשתלב איתו היטב, אם כי אני חוששת של"שלגיות" אמיתיות הוא בכל זאת עלול להיות כהה מדי.
יש לו מרקם קרמי, ריח נעים, העור שלי הרגיש מלוחח היטב ובשל הכיסוי היפה שלו והפגנת העמידות בת שעות ארוכות, למרות שכן נדרשתי לפידור קל של איזור ה-T לאחר מספר שעות, אני מרגישה בטוחה מספיק כדי להשתמש בו גם כתחליף למייק אפ מעת לעת (בימי העצלות..).
לאור כל זאת מדובר ביופי של מוצר וסוף סוף מצאתי BB Cream כלבבי.





ה- All In One BB Cream colour adapting tinted cream של THE BODY SHOP (שימו לב, לא מדובר על רשת בודי שופ שקיימת בישראל, אלא ברשת טיפוח לגוף מחו"ל שיש לה גם ליין איפור לא מאוד גדול אבל מוצלח) מגיע ב-3 גוונים, בכמות קטנה של 25 מ"ל וללא מקדם הגנה.
היות ואריזת המוצר כוללת את שמו בלבד, אני מצרפת גם את מה שכותבים עליו באתר החברה:

Our new All-In-One BB cream transforms from a white cream to suit your skin tone. Pigment-filled capsules burst when applied to the skin, releasing the colour inside. Just blend for a perfect match and an even, undetectable finish. It’s make-up and skincare in one.
  • Adapts to your skin tone
  • Light to medium coverage
  • Even finish
  • 24-hour hydration
  • Non-clogging



THE BODY SHOP



במקרה שלפנינו הבלבול בנושא ה- BB מגיע לשיאו.
מדובר בקרם לבן שכאשר מניחים אותו הוא משנה את צבעו ומתאים עצמו לגוון העור, אבל מכאן ועד לקרוא לו BB? לא הייתי מרחיקה לכת עד כדי כך והעובדה שהוא נטול SPF מהווה מינוס רציני כשחיים במדינה שטופת שמש כמו ישראל.
מצד שני אני כן יכולה לומר עליו שכדמי מייק אפ הוא פשוט נהדר - לא הרגשתי צורך בקרם לחות איתו, העור נראה מצוין עם כיסוי קליל וגם בנושא העמידות הוא גם כיכב, והחזיק קרוב ליום עבודה (ממוזג) שלם.
אהבתי מאוד גם את העובדה שהוא העניק לפנים שלי "ברק" - אבל לא זה שמתקבל כשמזיעים אלא זה שמתכוונים אליו כשמשתמשים במילה Glow, והדבר היחיד שאני מצטערת לגביו הוא שלא קניתי עוד אחד כזה לפחות, כך שאם יש לכן אפשרות להניח את ידיכן עליו אז מומלץ בחום.




שיגעון ה- BB Cream עדיין לא אמר את המילה האחרונה ואני מניחה שהפרשנויות המגוונות למוצר הזה רק ימשיכו, ולכן כדאי תמיד לזכור שגם אם כתוב על המוצר BB זה לא בהכרח אומר שהוא כזה. 
בדרך לישראל נמצא BB נוסף, הפעם של בובי בראון שנקרא New BB Cream SPF 35 וקיים ב- 5 גוונים, ואתן יכולות לקרוא גם על Hydra Life BB Cream של כריסטיאן דיור בבלוג של דנרה לקבלת זווית נוספת על אחד הנושאים החמים בשוק הקוסמטיקה בתקופה האחרונה.



ואם עדיין לא עשיתן Like לדף הפייסבוק החדש של הבלוג, עכשיו זה הזמן:

Comments

  1. ה BB של אסתי לאודר להיט אצלי בבית ובקרב חברותי , ללא מעט מאיתנו פיגמטנציה. מעניק גוון אחיד לפנים ולבעלות עור מושלם יסכין גם ליותר מכמה שעות. עם קרם לחות מתחת ויום קליל בהמשך הוא מאוד מוצלח בעיני.

    אני מאמינה שמה שבכלל לא מתאים לי יכול להלום להפליא לאחרת ולהפך.

    אשר ל BB של בובי בראון, יצא לי לדגום אותו בגוון שלי, יש בהחלט למה לצפות.

    ReplyDelete
    Replies
    1. מסכימה איתך לחלוטין שאותו מוצר יכול להחוות שונה לגמרי ממשתמשת למשתמשת ובמקרה הזה וכפי שרשמתי בפוסט - מאוד רציתי לאהוב אותו ושאוכל לכתוב עליו סקירה מהללת, אבל אני פה כדי לתת את האמת שלי.

      ועכשיו אני בכלל סקרנית לגבי ה- BB של בובי, קראתי באתר של בובי בראון ביקורות מעורבות מאוד עליו כולל כאלה של בנות שרשמו שהוא לא מוצלח (מרקם כבד ועבה מדי, מבליט נקבוביות וכו'). מקווה שלא להתאכזב גם כאן...

      Delete
  2. אהבתי את הסקירות אבל הבנתי מהכתוב שאין לך עור שמן או מעורב, וכשאת מחפשת ליחוח אני מחפשת משהו שלא יבריק תוך חצי שעה =)
    אני כבר שנתיים משתמשת באופן יומיומי בBB של מישה, לא מושלם אך הכי חשוב זה מקדם ההגנה והגימור היפה שלו
    ואחרי שנתיים אני חושבת שאני כבר יכולה להגיד שהוא לא קיים יותר מחצי מההבטחות שלו.

    ReplyDelete
    Replies
    1. היי תמר, קודם כל שמחה לשמוע שאהבת :)

      לגבי סוג העור שלי- הוא דווקא לגמרי מעורב ובקיץ גם נוטה לשמן וגם ציינתי את זה במספר פוסטים שעלו עד כה בבלוג, ובדיוק בגלל שהוא כזה חשוב לי מאוד נושא הלחות (יש אמונה שגויה לחלוטין שאם יש לך עור מעורב/שמן אז כדאי להסתפק בלחות מינימלית אם בכלל, אבל בשום פנים ואופן אסור "לייבש" את העור, ולא משנה איזה סוג הוא).
      לגבי הברק שהוא עלול לפתח, ואצלי זה לוקח בדרך כלל שעות ספורות עד שזה קורה, אני מתמודדת פשוט בעזרת פודרה טובה.

      את ה-BB של מישה אני לא מכירה אישית אבל אני חייבת לומר שהפתעת אותי - כי כל מה שקראתי עליו עד עכשיו זה רק כמה שהוא נהדר.
      כנראה ששוב - מה שמישהי אחת "תתעלף" ממנו, אחרת לחלוטין לא תבין על מה המהומה..

      Delete
    2. אמנם לא התעלפתי מהמישה, אבל הי- אני קונה רק אותו ברצף כבר שנתיים, אז כנראה שהוא הרע במיעוטו ;-) מה לעשות, מקדם הגנה זה כבד אבל הכרחי.

      Delete
    3. יפה שאת מתמידה עם מוצר שהוא הרע במיעוטו, אני ישר חותכת..
      לדעתי אם את ממשיכה להשתמש בו רק בגלל מקדם ההגנה והגימור היפה ונטול הברק-אז אולי שווה לך להתחיל לחפש אחד אחר שיתן את 2 התועלות הללו אבל גם יקיים את שאר ההבטחות שלו, יש היום בשוק כבר כזה מבחר גדול ומעניין של BB שבטוח שתמצאי :)

      Delete
  3. אהבתי את הפוסט :).
    אני מתה על הBB של אסתי לאודר. אותי הוא יפה ונתן לעור מראה טוב יותר. אבל עם הזמן הוא התחיל להוציא לי אדמומיות בעור ואין לי אדמומיות בעור בכלל. אז בגלל זה הפסקתי להשתמש בו.
    לקח לי זמן להבין שזה המוצר שגרם ועוד זמן עד שהאדמומיות עברה . פתאום הבנתי את כל הבסה של נשים עם אדמומיות תמידית בעור, אבל גם גיליתי שמתקן גוון ירוק מגלגל הצבעים של עופרה מסתיר אדמומיות למופת.
    כרגע החורף בפתח וחזרתי להשתמש כמו לפני המצאת הBB.
    המוצרים שאהבת נשמעים נפלאים.

    יעלי

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה יעלי!
      בזמנו קראתי את הפוסט שלך על ה-BB של אסתי לאודר ואז עוד הייתי ב"תקופת ההכחשה" לגביו, באמת מצער אותי שהוא מאכזב בכמה וכמה היבטים..

      אני חושבת שהדבר היחיד בערך שאני אוהבת בחורף זה שאפשר לטפח ולהתאפר בכיף גדול וללא חשש מ"הזעות ונזילות",
      ולעפרה דרך אגב יש יופי של מוצרים ואין ספק שהגיע הזמן שאתחיל לשלב אותם בפוסטים שונים.

      2 המוצרים האחרים אכן מוצלחים ביותר ופשוט כיף להשתמש בהם :)

      Delete

Post a Comment