BB - Part 2


בשנה שעברה, כשפרסמתי את פוסט ה- BB Cream הראשון, חלק מפיסקת הסיום שלו היה:
"שיגעון ה- BB Cream עדיין לא אמר את המילה האחרונה ואני מניחה שהפרשנויות המגוונות למוצר הזה עוד תמשכנה, ולכן כדאי תמיד לזכור שגם אם כתוב על המוצר BB זה לא בהכרח אומר שהוא כזה". 

אז הוא אכן לא אמר את המילה האחרונה, ותכירו את הנבחרת ה- BB הפותחת שלי לחורף 2013:


גילוי נאות: סבוקלם וגרנייה התקבלו לסקירה מהחברות




BB Cream 2013








SeboCalm innovation BB Cream:

סבוקאלם



כשהמוצר הזה התחיל להתפרסם, הן בעיתונות הכתובה והן בבלוגי האיפור השונים, הסקרנות שלי מיד התעוררה.
אבל ראשית כל כמה מילים על סבוקלם: חברת טטרה פארם לפיתוח ושיווק של קוסמטיקה טיפולית הוקמה בשנת 1997 על ידי אמנון בכר והרמן וייס, רוקחים בהשכלתם. המוצר הראשון היה סבוקלם קרם לחות הנמכר בהצלחה עד היום, ונכון לעכשיו ליין החברה מונה כ-30 מוצרים הנותנים מגוון רחב של פתרונות דרמו-קוסמטיים לעור רגיש. כל המוצרים מפותחים ומיוצרים בישראל (כחול-לבן).

ה- BB של סבוקלם מגיע בשני גוונים, Natural ו- Beige, ומספק לפי החברה 3 תועלות מרכזיות:
כיסוי – מכסה כתמים ופגעי שמש ומעניק לעור מראה חלק ואחיד. הקרם מיטיב להסוות הבדלי גוון, מבלי להבליט קמטוטים, ואינו משאיר ברק או שמנוניות על העור. הוא נצמד היטיב לעור הפנים ומותיר את אפקט הכיסוי לאורך זמן.
מיצוק – ממצק את העור, מעניק לו לחות, ומסייע בצמצום מראה הקמטים, בעזרת שילוב ייחודי של פפטידים מחומצת האמינו פרולין, עם נגזרת שמן דקלים. מכלול הרכיבים מעניק לעור מראה חלק ומוצק.
הגנה מהשמש – מעניק הגנה גבוהה ורחבה מפני קרני השמש UVA+UVB למניעת הזדקנות מוקדמת של העור, המתבטאת בכתמים וקמטים. מועשר בויטמין E להגנה מרדיקליים חופשיים ונזקי הסביבה.

המוצר מוגדר בבירור כמיועד לעור רגיל עד יבש, אבל לא פרט טכני פעוט כזה ימנע ממני לנסות אותו על עורי המעורב, וטוב שלא נתתי לו למנוע.


הוא נותן כיסוי מלא כשל מייק אפ לכל דבר ועניין, שזה אומר במקרה שלי כיסוי של הנמשים ואפילו כיסוי קליל של הכהויות מתחת לעיניים. התחושה שלו על העור נעימה, והתחלתי להבריק איתו ללא פידור לאחר כ- 5 שעות, ולמרות זאת הוא לא נבלע בעור והמשיך להחזיק עליו מעמד יפה עוד כשעתיים.
מתמר קליינהנדלר, מנהלת מותג סבוקלם, קיבלתי המלצה לנקות את הפנים היטב לאחר השימוש בו כדי להימנע מהופעה של פצעונים או שמנוניות על העור.
לאור כל זאת אני מסייגת ואומרת שלמרות שעכשיו, כשהעור שלי מתאפיין כרגיל באזור ה- T ועם נטייה קלה ליובש בשאר הפנים, הוא טוב עבורי, אך לדעתי עם בוא הקיץ, כשאז העור שלי חוזר למעורב עם נטייה חזקה לשמן, הוא יהפוך לכבד מדי עבורי ולא אוכל לצערי להשתמש בו אלא רק להתקנא בבעלות העור הרגיל שלהן הוא ימשיך להתאים.







Garnier BB Cream Miracle skin perfector:

גרנייה

כמה חיכיתי לו!
למי שזוכרת, אחיו הגדול היה ה- BB הראשון שניסיתי ואכזבה גדולה מבחינתי בשל אי התאמתו לסוג העור שלי, וכששמעתי שגרנייה משיקים סוף סוף גרסה שלו לעור מעורב עד שמן היה לי ברור שזה רק עניין של זמן עד שאבחן אותה על העור שלי.

לפי גרנייה הוא:
מבוסס על טכנולוגיית "הכל באחד"- 5 תועלות מיידיות בקרם 1, בפעולה 1, ועכשיו מותאם לעור מעורב-שמן:
·       מעניק לעור מראה מאט 
·       מסייע בטשטוש נקבוביות ופגמי עור
·       מעניק לעור גוון אחיד, זוהר ובריא
·       לחות
·       הגנה מפני קרני UV – 20SPF
נוסחה ייחודית ונטולת שומן שפותחה במיוחד לעור שמן. מכילה Perlite הידוע ביכולת הספיגה המיוחדת שלו
ומסייע במניעת שומניות וברק בעור למשך שעות רבות. 


הציפייה הייתה שווה והכרתי BB מעולה המתאים בדיוק לסוג העור שלי. הוא נותן כיסוי קל בלבד, עם פידור הוא מחזיק היטב על העור מבלי להבריק במשך 7-8 שעות, וגם לאחר כל השעות הללו לא נעלם לחלוטין מפני וירד סופית רק לאחר שהגעתי הביתה והסרתי אותו עם סבון הפנים.
בנוסף אהבתי את העיצוב היפה בשפופרת הארוכה והדקה, שהופך אותו נוח להנחה בתיק ללא חשש שייפתח ויישפך. הוא מגיע גם כן בשני גוונים, בהיר (LIGHT) וכהה (MEDIUM).







MAC Prep + Prime BB Beauty Balm Compact SPF 30:

מאק






מאק


נתקלתי בו לראשונה בחנות מאק בחופשה האחרונה באמסטרדם, והוא קיים בגרסה נוזלית ובגרסה מוצקה, וב-3 גוונים בכל גרסה. בישראל הם יושקו למיטב ידיעתי במהלך מרץ-אפריל.
בחרתי לרכוש את הגרסה המוצקה(בגוון light plus) כי היא מהווה חידוש מבחינתי בקטגוריה של ה- BB, בה הכרתי עד כה את המרקם הנוזלי בלבד.

במאק מתארים אותו כך:

Face prepping and priming in a solid cream formula that perfects, protects, evens out and illuminates the complexion for flawless results. Creamy emollients and optical pearl pigments blend with powerful SPF protection. Natural, semi translucent shades in a compact

בפועל מדובר במוצר הנראה ומרגיש לחלוטין כמו מייק אפ מוצק, רק עם כיסוי נמוך. עבור העור שלי מוצרים במרקם הזה בדרך כלל פחות מתאימים, ובקיץ אין בכלל על מה לדבר. אבל אנחנו עדיין בחורף, ובעונה הזאת הוא עובד בשבילי - נטמע ומטשטש בקלילות פיגמנטציה ו"שאר ירקות". בנוסף בשל הפיגמנט הפנינתי העדין שלו הוא נותן מעין הארה יפה לעור.
יחד עם זאת כאשר ניסיתי לוותר על פידור שלו גיליתי לאחר כ- 4 שעות שהוא התעכל במקומות מסוימים בפנים, ובמקומות שבהם הוא נשאר המראה הפך ל"קייקי".
כשפידרתי (המאפרת במאק המליצה עליו אגב בשילוב עם פודרת ה- Mineralize Skinfinish Natural) הבעיות הללו לא הופיעו והוא המשיך להיראות ולהרגיש מצוין במשך כ- 7 שעות,  ובשל כך אני מסיקה שבעלות עור מעורב-שמן יכולות לדלג על הגרסה המוצקה, ובעלות עור רגיל עד יבש תיזכנה (גם במקרה הזה) להנות מכל היתרונות שה- BB המוצק של מאק מציע בלב שקט.







סווטצ'ים:

מימין לשמאל-סבוקלם, גרנייה,מאק




 
התובנה המרכזית שלי משלושת המוצרים שהצגתי כאן היא שלא ניתן "לעגל פינות" עם ה- BB Cream, קרי ההתאמה לסוג העור (שבהחלט יכול להשתנות קצת בהתאם לעונות השנה) הינה חיונית להפקת מירב התועלות שהמוצר הזה יכול להציע.
בנוסף בגלל שהוא נחשב ככל כך טרנדי וכל חברה שמכבדת את עצמה מנפיקה גרסה אחת לפחות שלו, הסיכוי למצוא את "האחד" הוא גבוה, וצריך רק סבלנות לתהליך הניסוי והטעיה שלעתים כרוך בכך.


עד כאן החלק השני של מעללי ה- BB בבלוג. היות והחידושים בתחום נמשכים, אני יכולה לחזות שבעתיד בהחלט יהיה מקום לפוסט נוסף בסדרה!




שימו לב שהגרלת הוולנטיינ'ס דיי מסתיימת ממש היום, רביעי 13.2.13, בחצות.
אם עדיין לא הצטרפתן -

Comments

  1. ה- BB של סבוקלם מוצר מוצלח אבל זה אכן מייק אפ לגמרי, לא משהו קליל כמו ש- BB אמור להיות.
    אגב, אני במקומך לא הייתי שמה אותו מתחת לעיניים לכהויות, לא רק בגלל שהוא כבד מדי לעור שם אלא בעיקר בגלל שהוא עם SPF.
    אני ממש סקרנית כבר לבדוק את ה- BB של מאק בשתי הגרסאות שלו.

    ReplyDelete
    Replies
    1. כבר סיכמנו שיש מ-ל-א פרשנויות לראשי התיבות BB, מה שנקרא "איש כטוב בעיניו יפרשן", ולעיתים קרובות כל קשר בין התוצר הסופי למה שהקוריאנים כיוונו אליו במקור הוא מקרי בהחלט.
      השימוש בסבוקלם גם כמטשטש כהויות הוא רק למקרי מצוקה של עצלות קשה, הרי אין באמת תחליף מבחינתי לקורקטור-קונסילר המופלאים של בובי בראון...
      וה- BB של מאק בהחלט מעניין, כשראיתי את הסטנד בחנות באמסטרדם שיפשפתי את עיני וחשבתי שאני בטוח הוזה כי הרי לא ראיתי אותו בעבר, ואז נזכרתי שאני מישראל ולכן זה מאוד הגיוני שעדיין לא נתקלתי בו!!! (אח, רגשות הקיפוח של מכורת האיפור הישראלית :))

      Delete
    2. תודה על הסקירה, רק שאלה לדנרה ולך בבקשה: למה אסור לשים מוצר עם מקדם הגנה מתחת לעיניים ? אני נוהגת למרוח מייקאפ מתחת לעין במקום קונסילר לפעמים , זה מזיק ??

      Delete
    3. בשמחה.
      לשאלתך, העור מסביב לעיניים הוא דק, עדין מאוד ונוטה להתקמט וככזה מומלץ שלא להעמיס עליו מרכיבים מיותרים המכבידים עליו כמו מקדם הגנה (ולכן גם יש קרם לחות ייעודי לאיזור העיניים ולא משתמשים בקרם הלחות של הפנים באזור הזה).
      עם זאת כשלמדתי איפור בהחלט השתמשנו לעיתים גם במייק אפ במקום קונסילר כשלא היו למאופרת כהויות/נפיחויות מיוחדות, אבל גם אז זה תמיד היה במייק אפ ללא מקדם הגנה.
      ובכל מקרה בשימוש יומיומי, ולא לאיפור חד פעמי לאירוע, כדי לשמור על העור העדין הזה מומלץ תמיד להשתמש בקונסילר.

      Delete
    4. תודה רבה על התשובה :) לא ידעתי את כל זה והחכמתי :) !! אם כך מסכן העור שלי מתחת לעיניים - כנראה שעשיתי איתו הרבה טעויות .... אבל לא עוד :))) תודה רבה !!

      Delete
    5. כמאמינה אדוקה בכך שמה שאתה משקיע/לא משקיע בעור חוזר אליך (כי מה לעשות, "העור זוכר"),
      שמחה שיכולתי לסייע :)

      Delete
  2. מאוד אהבתי את ה BB של סבוקלם, הוא קל יותר ממ.אפ בתחושה, הוא מכסה ויש לו מקדם הגנה *גבוה* מה שאין במ.אפ

    לא הייתי מניחה אותו מתחת לעיניים, יש מוצרים יעודיים לכך :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ה- BB של סבוקלם נהדר ואכן מקדם ההגנה הגבוה הוא אחד מיתרונות המוצר הזה, דבר שהוא פשוט חובה בשמש הישראלית הקופחת...

      Delete
  3. גם אני, כמוך, חיכיתי מאוד לביבי של גרנייה. ואני מאוד מאוד מאוד מרוצה. אני אוהבת את הכיסוי הקליל הזה בלבד, ואת העובדה שהוא לא מורגש על העור.

    ReplyDelete
    Replies
    1. הוא מסוג המוצרים שעושים את חיי המתאפרת לקלים יותר מבחינתי, קרי כשלא בא לי לשים על הפנים המון איפור אבל אני עדיין רוצה להיראות ייצוגית יחסית. פשוט ומוצלח :)

      Delete
  4. אני ממש אוהבת את הBB של סבוקלם, הוא פשוט מעולה ונותן כיסוי ממש טוב, וכיף לשים אותו. (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. אני מסכימה איתך בנושא, למרות שכבר שמעתי גם דעות אחרות לגביו..
      אני פשוט חושבת שההתאמה האידיאלית שלו היא לעור רגיל - יבש.

      Delete

Post a Comment