Catwalk talk עם נטע סקלי


בעבר היינו נתקלות במאפר/ת בצמתים של אירועים משמעותיים בחיים, כמו חתונה. היום כל ביקור בקניון שבו שוכנת אחת מחנויות האיפור המקצועי מזמן לנו מפגש פוטנציאלי עם מאפר, ואני חושבת שכניסתה של רשת מאק לישראל סימלה יותר מכולן את הפיכת בעלי המקצוע הזה לנגישים לנו ביומיום לשאלות, התייעצויות והדרכות פרונטליות.

כמי שעולם האיפור מעניין ומסקרן אותה ב- 20 השנים האחרונות, חוויתי ממקור ראשון את התהליך האבולוציוני הזה, החל מהפעם הראשונה שאחותי הגדולה איפרה אותי בסביבות גיל 15, דרך נקודות ציון כמו המאפרת הראשונה שפגשתי לקראת לחתונתי, הכניסה המרגשת של מאק לשוק הישראלי שהנגישה את עולם האיפור המקצועי לכולן, ועד להחלטה לפני כשנה ללכת וללמוד את התחום בעצמי.

בשלב זה בו אני עדיין מתלבטת האם אני אכן רוצה לפתח את האיפור כמקצוע לכל דבר ועניין, הזדמנות לפגוש, לשמוע וללמוד ממאפרים וותיקים ומצליחים בארץ ובעולם (כמו אדוארדו פריירה מבובי בראון וירין שחף) משמחת ומרגשת אותי יותר מכל דבר אחר, ואתן יכולות להבין לאור כך מה הרגשתי כשהוזמנתי למפגש עם הסניור ארטיסט של מאק בישראל - נטע סקלי.
אחרי נטע והעבודות שלה אני עוקבת באדיקות בשנה האחרונה והיא לטעמי מאפרת יצירתית וורסטילית, המהווה גם הוכחה לכך שאדם יכול לקום ולהחליף את תחום עיסוקו, ולעשות זאת בהצלחה מרובה.

אבל קודם כל, מה זה בעצם אומר להיות סניור ארטיסט?
לדברי נטע, מדובר במאפר המנהל את הקו האמנותי של החברה. הוא בעצם ה- Front man, או woman, של החברה כלפי חוץ.
לבד מהשתתפות קבועה בשבועות האופנה וסיורים בכל העולם, סניור ארטיסט אחראי במדינה שלו על כל מה שקשור ביחסי ציבור, מגזינים, השקות, אירועים, צילומים והפקות, ניהול פרזנטציות ומאסטר קלאס ללקוחות פרו, הופעות תקשורתיות בנושאים כמו טרנדים חדשים וכן ליווי אמנותי של הצוות.
נשמע קצת כמו Dream job, לא?
אז לפי נטע זה בדיוק זה.





נטע סקלי- לי יש Dream job, ולכם?




המפגש נערך במרכז ההדרכה של מאק בתל אביב, שמכיל את כל מוצרי הליין הקבוע שלהם, סוג של חגיגה לעיניים מבחינתי:


מרכז ההדרכה של מאק בת"א







מרכז ההדרכה של מאק בת"א







מרכז ההדרכה של מאק בת"א







?Lipstick, anyone

מרכז ההדרכה של מאק בת"א



בכל שנה מאק משתתפת  ב- 23 שבועות אופנה ברחבי העולם ובכ- 850 תצוגות אופנה. אמני האיפור של המותג מייצרים את מראות האיפור בתצוגות האופנה של מעצבי העל ובכך למעשה מייצרים את ההשראה לטרנדים באיפור שעושים את דרכם למגזינים ובסופו של דבר משפיעים גם על האיפור שנניח על פנינו.

נטע לקחה השנה חלק לאורך 16 ימים במהלך חודש מרץ בשבועות האופנה בפריז וביוהנסבורג, ושיתפה אותנו במסגרת המפגש בחוויה המרתקת שעברה מתחילתה ועד סופה.
והכל בעצם מתחיל, כמו בכל נסיעה, באריזה.
אבל במקרה הזה מדובר בעיקר על אריזת תיק האיפור (שמורכב דרך אגב ממוצרים מהליין הקבוע בלבד), דבר שלוקח יומיים ושוקל בסופו כ- 25 ק"ג!!!


אורזים? אורזים! צילום- באדיבות נטע סקלי




עם ההגעה ליעד כל מאפר מקבל לו"ז אישי שמכיל את השיבוץ שלו לאירועים, כאשר אירוע משמעו תצוגה או טסט מקדים עם ה- Key makeup artist (המאפר הראשי) של התצוגה, במסגרתו "נכנסים לראש" שלו, יוצרים את מראה האיפור (שהוא לרוב אחד ואחיד ומתבסס על שיח בין המאפר הראשי לבין מעצב האופנה) והתוצרים מצולמים ומודפסים כדי שיתאפשר לשחזר אותם בזמן התצוגה בזריזות.

בדרך כלל כל מאפר משובץ ל- 2 אירועים ביום, וכשמדובר בתצוגה הוא יאפר בין דוגמנית אחת ל-3. עם הדוגמנית הראשונה בדרך כלל מנסים לשחזר בדייקנות את כל שלבי עבודת המאפר הראשי, כולל שימוש בדיוק באותן המברשות. הסכנה בכך היא כמובן להיות טכני מדי ופחות משוחרר ויצירתי.
ישנם מאפרים ראשיים שדורשים לתת ok סופי לאיפור וישנם כאלה שסומכים על המאפרים שעובדים תחתם בתצוגה, כך או כך נטע רואה את זה כהזדמנות ללמוד ממאפרי העל הללו, דוגמת אלכס בוקס וקבוקי.


לומדים:

צילום- באדיבות נטע סקלי





ומיישמים:

צילום- באדיבות נטע סקלי



עיצוב השיער לתצוגה מתנהל לפי אותם עקרונות ויש כמובן סנכרון בין השיער לאיפור, למשל צביעת שורשי שיער עם צלליות.


צילום- באדיבות נטע סקלי







היות וצבעים וטקסטורות נוטים להתקבל אחרת על עור כהה, איפור הדוגמניות היפהפיות בדרום אפריקה היווה אתגר מרתק בפני עצמו:


צילום- באדיבות נטע סקלי





צילום- באדיבות נטע סקלי


רגע לפני יציאת הדוגמניות למסלול, מה שנקרא Line up, המאפרים עושים לדוגמניות "תיקונים" אחרונים כולל תיקון פגמי גוף כמו איפור של מרפקים שהפכו לאדומים מהקור, ואז גם מגיעה תחושת הגאווה של לחזות בתוצאה הסופית מעשה ידיך מגיחה לאוויר העולם, אופס סליחה, למסלול.

ואחרי השיא, כשהכל מסתיים ומתכוננים לטיסה ליעד הבא/הביתה?
במאק יש מנהג לפיו כל הצוות שעבד באותו שבוע אופנה מתכנס לחגוג את סיומו בארוחת ערב משותפת!


לפי נטע ישנם 2 טרנדים מובילים שבלטו בשבועות האופנה הללו:
  • גלוס - בעונות האחרונות שלטו במראות האיפור טקסטורות מטאליות. בחורף הבא (2013-2014), מתקדמים ממטאלי לגלוסי, בעיקר בעיניים ובעור. העיניים בטרנד הזה הן רטובות ובורקות והעור לחותי (כאילו שמו קודם מייק אפ ומעליו קרם לחות) וכדי לייצר את הטקסטורה הייחודית הזאת עורבב גלוס לתוך המייק אפ... ליצירת היילייט בתצוגות נעשה שימוש במוצר וותיק של החברה מיקסינג מדיום שיין, ומאק גם מתעתדת להשיק 2 גלוסים רב שימושיים חדשים בגווני שחור ופנינה. 
  • קודר (Moody) - האיפור בחורף הבא יהיה בסימן אפל ומסתורי, על גבול המופרע וכאילו "משהו לא בסדר באיפור". התחכום במראה הוא ליצור איפור שמספר סיפור ומוריד את המסיכה. הצלחת להשיג את מראה האיפור המושלם? לפי הטרנד הזה תיצרי בו פגם באופן יזום כדי שהוא יראה אמיתי ובעל אישיות.



תוך כדי כתיבת פוסט זה התבהר לי לשמחתי כי הוא מתקשר ישירות עם 2 פוסטים נוספים שפרסמתי לאחרונה:
1. איזה ניחוח יש לאביב? - בו ציינתי כמה אני ששה, כבלוגרית ביוטי, "לטעום" מהחיבור בין עולם היופי לעולם האופנה, והנה קיבלתי עוד הזדמנות לכך.
2. יפית אלימלך: One woman show - בו סיפרתי כמה נדיר ונהדר לפגוש אדם שחי את החלום שלו כל יום מחדש במסגרת עבודתו, והנה זכיתי לפגוש עוד אישה כזאת!

ולמעקב בפייסבוק אחרי נטע וחוויותיה היכנסו לקישור -



Comments

  1. רק מלשמוע את נטע נהנתי... מעבר להתלהבות המוצדקת שלה מהמקצוע, נק' המבט האישית הוסיפה כ"כ הרבה.

    ReplyDelete
    Replies
    1. אין ספק שנטע יודעת איך לספר ולשתף בצורה מרתקת, וזה גם כל כך ניכר שאדם מדבר על נושא שנמצא "בדמו" והוא אוהב אותו ונלהב ממנו - פשוט חוויה לקהל המאזינים!

      Delete

Post a Comment