העתיד כבר כאן או: חווית השירות המתקדמת של קליניק

כחברה בקבוצות פייסבוק המתמקדות בעולמות האיפור והטיפוח, כבר נתקלתי לא פעם ולא פעמיים בסטטוסים הדנים בהיתקלויות שונות ומשונות עם דיילות הקוסמטיקה העובדות בפארמים.
מרבית הסטטוסים הללו אינם מפרגנים, בלשון המעטה, לאותן דיילות, ואני מודה ומתוודה שגם כשאני מבקרת ברשתות הללו אני נכנסת ל"כוננות ספיגה", במסגרתה אם אני יודעת בדיוק מה אני מחפשת אגש לסטנד הרלוונטי ואהדוף באסרטיביות כל ניסיון של הדיילת ליצירת קשר, ואם בא לי רק לשוטט ולראות מה חדש מראש אגיע לפארם בשעות הערב המאוחרות, בהן מרבית הדיילות כבר סיימו את המשמרת.

יחד עם זאת להעביר ביקורת זה קל ובמאמר מוסגר אומר גם שנראה שזה הפך לסוג של "ספורט" בקרבנו, בעוד שלפרגן הופך להיות יותר ויותר קשה, עד כדי כך שמי שמבקר זוכה באיזשהו אות של כבוד ואמינות ומי שמעז לפרגן אוטומטית מתויג כבעל חוש שיפוט לוקה בחסר במקרה הטוב וכלא אמין בעליל במקרה הרע.
ולמרות זאת- אני רוצה קודם כל לפרגן (!) מכל הלב לדיילות של קליניק, החריגות לדעתי לטובה בנוף.
לא קרה שנכנסתי לאיזשהו פארם (ומי שעוקבת אחרי הבלוג יודעת שבגילי הלא הצעיר צברתי כבר "אי אילו" כניסות לרשתות הפארם השונות) וקיבלתי שירות גרוע או חובבני מדיילת שלהם.
תמיד ייצוגית ולבושה בחלוק הלבן, תמיד מקצועית ויודעת לענות על כל שאלה שלי, ולעולם לא גורמת תחושת אי נוחות אם לאחר כל אותן שאלות (שלא לומר "חפירות") ו/או ניסוי מוצרים על עצמי החלטתי לא לרכוש דבר.

ולכן כשקיבלתי הזמנה להיכרות עם "חווית שימוש חדשנית חדשה בנקודות המכירה, במסגרתה תוכל כל לקוחה לאבחן את סוג עורה באמצעות מכשיר אייפד ולקבל המלצה למוצרים המתאימים לה", הסתקרנתי להגיע ולהבין האם דווקא קליניק מוותרת על הדיילות שלה?...
ונכון שאין טוב ממראה עיניים, אבל היות ומדובר בבלוג הנה ההסבר של קליניק על מהות השירות החדש:

Clinique Apple iPad® Skin Diagnostic Tool" הוא כלי חדשני, המאפשר להגיע לכ- 52 מליון מסלולים אפשריים של אבחון עור!
את יכולה לבחור 2 דאגות עור ספציפיות מתוך רשימה של 12 (לדוגמה: קמטים, אדמומיות, מיצוק והרמה, פגעי עור ופצעונים). בהמשך התהליך, המערכת מבקשת פרטים נוספים עבור כל אחת מהדאגות הספציפיות שנבחרו.
בסוף השאלון, תישאלי סדרה של "שאלות אוניברסליות".
הניתוח יקח בחשבון פרטים כמו גיל, רמות שינה וסטרס וגם הרגלי אורח חיים. התשובות ינותחו ויעניקו אבחון סוג עור המותאם באופן אישי.  

המכשיר מעבד שילובי מוצרים רבים כדי לענות בדיוק על צרכי העור האישיים של כל אחת. בנוסף, יהיה אפשר לסרוק ברקודים של מוצרים שהמכשיר ימליץ עליהם כתפריט האישי וכך תוכלי לקבל פירוט לגבי פעולת המוצר, אופן השימוש והמחיר. בסופו של התהליך ניתן להדפיס את רשימת המוצרים המומלצים והמותאמים אישית או לשלוח לעצמך את הרשימה בדואר אלקטרוני.

המודל החדש מבטיח לך שירות חדש- Service as you like itומעצים את החוויה  כך שתזהי בקלות את צרכייך". 


ובהמשך לתהייה שהעליתי למעלה, חשוב לציין בנקודה הזאת שהמכשיר אינו מהווה תחליף לדיילת החברה, והיא עודנה נמצאת במקום למתן ייעוץ נוסף, סיוע באיתור המוצרים שהמכשיר המליץ עליהם ומענה על כל שאלה שמתעוררת, אבל כדרכה של קליניק הדיילת תעשה את זה באלגנטיות ומבלי להעיק. 


צילום יח"צ







האייפד בעמדת קליניק בסופר פארם קניון רמת אביב:

Service as you like it



המכשיר קיים ב-16 שפות וביניהן אנגלית, עברית, ערבית וספרדית, ונמצא בשלב ראשון בסניף סופר פארם בקניון רמת אביב כאשר בחודשים הקרובים ניתן יהיה למצוא אותו ב-4 נקודות נוספות, כששתיים מהן כבר ידועות- סופר פארם קניון שבעת הכוכבים בהרצליה והמשביר לצרכן גרנד קניון בחיפה.


ואני רק יכולה לאחל שחברות הקוסמטיקה האחרות ילמדו מקליניק, ובעתיד כניסה לפארם כדי לרכוש מוצרי קוסמטיקה תהיה תמיד חוויה נעימה במסגרתה כל אחת תוכל לבחור את סוג השירות המתאים עבורה - ממוחשב ועצמאי, אנושי ואישי, או שילוב של השניים יחד.

Comments