לגלות את ברצלונה - חלק ב'

תמיד כששאלו אותי ממה נובעת המשיכה הגדולה שלי דווקא לערים אירופאיות כמו לונדון, אמסטרדם, ברלין ורומא, התשובות הרשמיות היו (ולא בהכרח בסדר הזה): הארכיטקטורה המרשימה/המוזיאונים הנהדרים/האתרים ההיסטוריים המופלאים.
אבל בנות, בואו נשים על השולחן את התשובה האמיתית ביותר, והיא- 
השופינג!
נכון שאירופה יקרה, ונכון שיש מותגים רבים שאפשר למצוא כיום בישראל או להזמין דרך האינטרנט, אבל לטעמי אין כמו שופינג בעיר אירופאית קלאסית כחלק אינטגרלי מהביקור בה, ולכן זה אך טבעי מבחינתי שבשלב זה יעלה פוסט שיקיף את נקודות הקניות בברצלונה, וכאלה יש לשמחתי לא מעט.

מה שהכי אהבתי בברצלונה בהיבט הזה הוא השילוב בין רחובות שלמים שהם קודש למותגי קניות שונים לבין קניונים גדולים יותר ופחות, כך שכל אחת יכולה למצוא את המקום הנוח ביותר עבורה כדי לבצע את השופינג שלה.
וחשוב לציין שהחנויות בכל הרחובות ומרכזי הקניות הגדולים נפתחות בדרך כלל בסביבות 10 בבוקר ונסגרות בסביבות 9 בערב לאורך כל השבוע מלבד יום ראשון, כך שאם הטיסה שלכן חזרה לישראל ממריאה ביום ראשון בערב או ביום שני בבוקר אל תשאירו את השופינג לרגע האחרון כי כבר נתקלתי בנשים שבורות לב שתעו להן ברחובות העיר במהלך יום ראשון עם מבט מיואש בעיניים לאחר שהבינו שהחנויות לא תיפתחנה...


כפי שכבר סיפרתי בחלק א' של הפוסט, כיכר קטלוניה מהווה את המרכז של העיר ולידה גם נמצא הסניף הגדול ביותר של Sephora (רחוב Pelayo 13-37) בו תמצאו את Benefit, Urban Decay, Too Faced, Make Up For Ever, מוצרי Sephora עצמה ועוד מותגים רבים וטובים:

2003



אני באותו הסניף של Sephora בכיכר קטלוניה, בהפרש של 10 שנים :)

2013



אגב, סניף גדול נוסף של Sephora נמצא ב- Rambla de Cataluña 121, והכי אהבתי בו את האזור המכובד בגודלו שמוקדש שם ל- Benefit.


באחד מצידי הכיכר נמצא סניף עצום בגודלו של רשת הכלבו המובילה בספרד - El Corte Ingles. כאן המקום לבצע תיאום ציפיות לגבי הרשת הזאת והוא - יקרה, יקרה, יקרה.
תמצאו בה הכל, החל מסופרמרקט ענק, המשך בקומת קוסמטיקה מגוונת עם נציגויות למותגים מקצועיים, כמו מאק ובובי בראון, יוקרתיים כמו ארמאני ועממיים כמו בורז'ואה וכלה בכל סוג ביגוד ומוצר אלקטרוני שתוכלו לדמיין, אבל הכל, שוב, יקר ולכן לא הייתי מתמקדת בעריכת שופינג שם


El Corte Ingles בכיכר קטלוניה



מצידו האחד של הכלבו, מעבר לכביש, נמצא רחוב הקניות היוקרתי Passeig de Gracia

Passeig de Gracia


ברחוב הזה, סוג של "כיכר המדינה הישראלית", תמצאו נוכחות של מותגי על דוגמת שאנל, פראדה, ג'וצי ולואי ויטון, לצד סניפים של רשתות "עממיות" בהשוואה אליהן כמו ZARA ו- MANGO. לטעמי למי שהפרוטה (המאוד מאוד גדולה) לא מצויה בכיסה, עדיף להתמקד בלטייל לאורך הרחוב היפהפה הזה, "לשטוף את העיניים" בחלונות הראווה ולשלב גם ביקור ב- 2 הבתים של גאודי הממוקמים בו.


מצידו השני של El Corte Ingles, ובעצם כהמשכו של רחוב Passeig de Gracia, מתחיל רחוב Portal de l'Angel

portal del angel


הרחוב הזה מהווה את "שער הכניסה" לרובע הגותי והוא משופע בסניפי ענק של רשתות כמו ZARA, H&M וסניף נוסף של El Corte Ingles, וככל שמעמיקים לתוך הרובע הגותי תגלו עוד ועוד חנויות מקסימות, הן של מותגי קוסמטיקה והן של ביגוד והנעלה.



אבל אני אישית טיפוס שאוהב קניונים, ובחודשיים וקצת שאני כאן ביקרתי בכל קניון בעיר, והנה חוות הדעת שלי:

קניון Mare Magnum שנמצא ליד הים בקצה שדרת  Ramblaאינו גדול או מרשים מבחינת המבחר, ומלבד סניפים של KIKO, Flormar ו-Rituals לא ממש מצאתי בו עניין. יתרונו היחיד לדעתי, וזה יתרון גדול אם תיזכרו במה שציינתי בתחילת הפוסט, הוא שזה המקום היחיד בערך בברצלונה בו החנויות פתוחות גם ביום ראשון...



ב- Placa Espanya ממוקם לו בתוך זירת השוורים הישנה קניון Arenas, לאחר שבעיריית ברצלונה הבינו כנראה שאין טעם שהזירה הזאת תעמוד לה ריקה כפי שהיא הייתה כשביקרתי בעיר לראשונה לפני 11 שנים:

Arenas גרסת 2003





Arenas גרסת 2014

זהו קניון לא גדול במיוחד אך חביב ונגיש ביותר (תחנת Espanya במטרו האדום L1),וניתן למצוא בו בין השאר סניף קטן של Sephora וסניף של רשת LUSH שכישראלים הדעות לגביה חלוקות אבל אין עוררין על האיכות המצוינת של מוצריה.
יש גם אפשרות לעלות במעלית חיצונית (במחיר של יורו לאדם) או במדרגות מתוך הקניון עד לגג שלו, בו נמצאות כמה מסעדות ונשקף ממנו נוף מקסים:


Placa Espanya מגג קניון Arenas



Centro comercial L'illa Diagonal הממוקם ב- Av Diagonal 557, (צמוד לתחנת טראם באותו השם, L'illa, או באמצעות קו 67 מכיכר קטלוניה) הוא קניון חצי פתוח חצי סגור המכיל מותגים ורשתות קוסמטיקה כמו Douglas, סניפים נוספים של LUSH ו- Flormar, סניף של סבון הישראלית וגם של רשתות ביגוד כמו Primark ו- Decathlon ואפילו נתקלתי שם בסניף של רשת התכשיטים PANDORA.
אגב מרחק כמה דקות הליכה ממנו יש עוד סניף של El Corte Ingles שבקומת הקרקע שלו נמצא גם סניף של Sephora. 





קניון נוסף שאני מחבבת מאוד הוא Diagonal mar הנמצא סמוך לתחנת המטרו L4 הצהוב El Maresme Forum, העמוס בכל המותגים המעניינים, כולל כמובן סניף גדול של Sephora וסניף נוסף של Primark

סניף ספורה ב-  Diagonal mar



ב- Diagonal mar גם נתקלתי לראשונה בדוכן של Inglot הפולנית, דבר ששימח אותי מאוד.
אבל ההפתעה הגדולה ביותר שחיכתה לי בקניון הזה הייתה במרכז קומת הקרקע שלו, ושפשפתי את עיניי מספר פעמים כדי לוודא שהן רואות נכון:

דוכן של LAKA ב-  Diagonal mar


דוכן של רשת LAKA הישראלית???
בליבו של קניון בברצלונה?
אז כן, ועיניכן הרואות גם - לרשת יש סניף מקסים וזהה לחלוטין לעיצוב הדוכנים בארץ גם כאן.



ליד תחנת Glories במטרו האדום L1 תמצאו קניון באותו השם, שלידו גם ממוקם (ואני לא מאמינה שאני כותבת את זה בהקשר לברצלונה היפהפייה) הבנין המכוער ביותר שראיתי:





הקניון חציו פתוח וחציו סגור, ויחסית לאחרים לא מצאתי אותו כמאוד אטרקטיבי, יש בו סניפים של YVES ROCHER, THE BODY SHOP ו- Flormar כמו גם ZARA ו- C&A, אבל אם זמנכן בעיר מצומצם לא הייתי מקדישה לו ביקור מיוחד:


Glories 




Glories 




קניון גדול נוסף נקרא Gran Via 2, ושמו הוא בעצם הכתובת שלו


Gran Via 2


רחוב Gran Via חוצה את העיר לכל רוחבה ותחילתו מהווה את הכניסה והיציאה מהעיר לכיוון שדה התעופה. הבעיה היחידה שיש לי עם הקניון המעולה הזה היא הנגישות שלו, בעיקרון ניתן להגיע אליו באמצעות קווי האוטובוס 46 או 65 שיוצאים מ- Placa Espanya, ומבחינתי זה פחות נוח מהגעה מהירה עם מטרו. 
גם בו תמצאו נציגויות של כל הרשתות השוות מרוכזות במקום אחד - עבורי מדובר כמובן ב- SephoraKIKODouglas, LUSH ועוד כמה חנויות קוסמטיקה מעניינות שלא נתקלתי בהן בקניונים האחרים


Gran Via 2



אבל הקניון שאהבתי ביותר בשל היותו ע-נ-ק ומגוון הוא דווקא בסגנון מרכז קניות פתוח ומרווח שנקרא La Maquinista וניתן להגיע אליו באמצעות קו המטרו האדום L1, יורדים בתחנת Torras i Bages ומשם יש עוד כמה דקות הליכה

La Maquinista





La Maquinista


אחד הדברים שהכי חיבבתי ב-La Maquinista היא העובדה שבכל פינה בו יש מקומות ישיבה נוחים בצורת ספות, כורסאות ואפילו מיטות שיזוף (!) כך שאם רוצים לנוח לא צריך להיכנס לבית קפה. בתור חובבת שופינג שיכולה לבלות שעות במקומות מסוג זה והאפשרות להתרווח מפעם לפעם על איזה ספה רק מאריכה את השהות שלי (ובהתאמה מגדילה את הבזבוזים..) שם, אין ספק שזוהי חשיבה חכמה מצד המתכננים שלו.
בקניון הזה תמצאו חנות של Inglot, סניפים של Sephora, KIKO ו- Douglas ועוד רשתות רבות וטובות של ביגוד והנעלה.




ומילה לסיכום בעניין המחירים.
בעיקרון וכפי שציינתי בתחילת הפוסט, באירופה כמו באירופה המחירים אינם זולים ולעיתים אף יקרים מאלה שבישראל, בוודאי שברשתות ישראליות שיש להן נציגות כאן כמו למשל סבון, אך גם מותגים כמו Sephora אהובתי, Nike ו- Diesel ממש אינם מתומחרים במחירים שווים לכל נפש.
יחד עם זאת מותגים ספרדיים מובהקים דוגמת ZARA ו- MANGO ומותגים אירופאיים אחרים דוגמת H&M זולים משמעותית מבישראל והמבחר כאן רב מאוד ומשתנה מסניף לסניף, ורשתות איפור בעלות תמחור הוגן כמו KIKO וטיפוח כמו YVES ROCHER המופלאה, שעתידה להגיע לישראל בהמשך השנה, יספקו את תאוותה של כל חובבת קוסמטיקה ממוצעת.
כדאי גם לזכור שבספרד מתקיימות פעמיים בשנה תקופות של סיילים, Rebajas, הראשונה בחורף החל מה- 7.1 ועד אמצע- סוף פברואר, והשנייה בקיץ במהלך יולי-אוגוסט, אז יורדים המחירים משמעותית וניתן למצוא הנחות שוות ביותר בכל החנויות.


זה הזמן להתחיל לתכנן את חופשת הקיץ שלכן בברצלונה- שילוב של ארכיטקטורה מרשימה, מוזיאונים נהדרים, אתרים היסטוריים מופלאים, ים ו... שופינג!

Comments

  1. Replies
    1. תודה יקירה, אני שמחה לדעת שהשגתי את המטרה!

      Delete
  2. תודה על המידע. שימושי ביותר :)

    ReplyDelete
  3. תוכלי לעשות גם פוסט על חנויות בגדים שוות כמו- ברנדי מלוויל, סטראדיווריוס וכו׳?

    ReplyDelete
    Replies
    1. אני מודה שזה נושא שאני פחות חזקה בו, הכיף שלי זה קניות בחנויות קוסמטיקה למיניהן...
      אבל בשנה וחצי האחרונות רכשתי המון ידע גם בתחום של חנויות הבגדים בברצלונה (ויש מבחר מטורף)- אז אולי בכל זאת יתבשל לו פוסט ביגוד בבלוג. נראה ;)

      Delete
  4. תודה רבה על הפוסטים, מועיל יותר מכל המדריכים לתיירים שקראתי:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. איזה כיף לקבל כזה פידבק, המון תודה!

      Delete

Post a Comment