Montserrat

בחודשים שחלפו מאז שעברתי לברצלונה, התאהבתי לחלוטין בשכונותיה, ברחובותיה וכן כן- בחנויותיה, ואני לא מפסיקה לטייל בה בשאיפה להכיר כמה שיותר מקומות ולהבין בדיוק היכן אני חיה.
אך באותה נשימה חשוב לדעתי גם לגוון ולצאת קצת מחוץ לעיר אל הטבע, ובירור קצרצר גילה לי שיעד נהדר ליום טיול כזה יהיה ה- Montserrat, הר מיוחד במינו שהוא גם שמורת טבע יפהפייה.
אדגיש רק ואומר שאם זה ביקורכן הראשון ויש לכן מספר מצומצם של ימים, הייתי ממליצה קודם כל לקרוא את 2 הפוסטים הקודמים שפרסמתי על העיר וללכת לפיהם. אבל אם יש לכן יותר זמן או שזה כבר הביקור השני (או השלישי, הרביעי, החמישי...) שלכן כאן, אז הפוסט הזה הוא בדיוק בשבילכן!

מונסראט נמצא במרחק של כשעת נסיעה מברצלונה, וההגעה אליו פשוטה:
לוקחים את קו R5 מתחנת הרכבת Ferrocarrils de la Generalitat (או בקיצור FCG) ב-Plaza España בברצלונה, שבעיקרון החל מ-8:36 יוצא כל שעה ומגיע עד מרגלות מונסראט.
ממרגלות ההר יש 2 דרכים כדי להגיע למעלה-

  1. רכבל- יוצא כל 15 דקות ועולה להר תוך 5 דקות. יש לרדת מה- R5 בתחנת Montserrat-Aeri 
  2. רכבת שיניים (Cremallera Funicular rack train)- יוצאת כל 20 דקות ועולה להר תוך רבע שעה. יש לרדת מה-R5 בתחנת Monistrol de Montserrat.

על ההר עצמו ישנה תחנת פוניקולר שממנה יוצאת כל 20 דקות מצד אחד רכבת שלוקחת אתכן עוד יותר גבוה במעלה ההר עד לתחנה שנקראת Sant Joan, ומצד שני רכבת שלוקחת אתכן קצת יותר למטה לתחנה שנקראת Santa Cova, כאשר משתי התחנות הללו מתחילים מסלולי הליכה עם נופים מהממים ופירוט יגיע בהמשך.

יש אפשרות לקנות כרטיסי נסיעה משולבים שונים לאתר, כאשר אני בחרתי לקנות כרטיס משולב משתלם מאוד שנקרא Trans Montserrat הכלל נסיעות הלוך ושוב במטרו בברצלונה+ R5 + רכבת השיניים+ שתי תחנות הפוניקולר Sant Joan ו-Santa Cova + כניסה לסרטון תצוגה קצר המסביר על האתר, ועלותו 27.5 יורו.
לחצו כאן לאתר FCG המציג את מחירי הכרטיסים השונים.


אז יצאתן לדרך והגעתן עם רכבת R5 למרגלות ההר, זה מה שתראו כאשר תרדו ממנה בתחנת Monistrol de Montserrat:

גלויה!




וזה מה שתראו כאשר תצאו מתחנת רכבת השיניים על ההר:

ירוק בעיניים!





ירוק בעיניים!



האתר מפורסם בשל המנזר הבנדיקטי הניצב בו ובשל פסל המדונה השחורה (La Moreneta), פטרונית חבל קטלוניה, שמהווים מוקד עלייה לרגל. הפסל התגלה לפני מאות בשנים בתוך מערה שנחצבה בהר, ומאז נחשב המקום לקדוש. 


כיכר המנזר:


Plaça de Santa María





Plaça de Santa María



והאתר מפורסם גם בשל הכנסייה מהמאה ה- 16 הצמודה למנזר, בה גם מתקיימים מופעי מקהלת נערי הכנסייה (Escolanía) מדי יום בשעה 13:00, מלבד בתקופת החגים ובחודש יולי:


הכנסייה




הפוניקולרים שעל ההר:

לאחר שלקחתם את הפוניקולר למעלה עד לתחנת Sant Joan (שימו לב שבקומה השנייה של התחנה יש תצוגה ותצפית השווים ביקור) תוכלו להמשיך משם במספר מסלולי הליכה, כאשר המסלול המרשים מכולם הוא זה שמוביל לנקודה הגבוהה ביותר ברכס הנקראת Sant Jeroni ונמצאת בגובה 1,236 מטרים, ואורך כשעה וחצי לכל כיוון. שימו לב רק להצטייד במים, כובע וקרם הגנה...

Sant Joan





Sant Joan





Sant Joan





מצד שני, לאחר שירדתן למטה בפוניקולר לתחנת Santa Cova, הולכים בשביל סלול הכולל גם מדרגות ופסלים ומונומנטים דתיים כשבסופו מגיעים לבית תפילה קטן החצוב במערה. הנוף בדרך יפהפייה ובהליכה מתונה המסלול אורך כ- 25 דקות לכל כיוון.


Santa Cova





Santa Cova



בסביבת המנזר תמצאו גם מספר מסעדות וקפטריות (לארוחת צהריים במחיר סביר אני ממליצה על ה- Self service restaurant הנמצאת בקומה 2- של בניין Mirador dels Apostols) ואם יתמזל מזלכן תתקלו גם בשוק איכרים בו נמכרות גבינות טעימות.

אני חושבת שכדאי מאוד להקדיש לאתר הנהדר הזה יום שלם לאחר שוידאתן שצפוי מזג אוויר יפה, ורצוי שלא בימי סוף השבוע, שבת וראשון, העמוסים מאוד במטיילים מקומיים ובתיירים.
קחו את הרכבת מכיכר אספניה בשעה 8.36 וחיזרו לעיר ברכבת של 17.41 כדי להספיק לטייל ולראות את פלא הטבע הזה בנחת.





ואם כבר ביקרתן במונסראט אשמח שתוסיפו בתגובות את התרשמותכן והמלצות נוספות שלכן!


Comments

  1. למרות שספרד אינה נמנית עם היעדים האהובים עלי לחופשה, עוררת בי געגועים! כיף לעקוב אחריך במדינה זרה, העם דורש עוד פוסטים!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ספרד לא יעד אהוב עליך לחופשה? הפתעת אותי יקירה!
      המדינה השנייה בגודלה באיחוד האירופאי (אחרי צרפת), שמעבר לחבל קטלוניה שבראשו ברצלונה אהובתי, פרוסים בה נופים וחופים מדהימים ומיוחדים, חבל אנדלוסיה המקסים, מדריד המרשימה ועוד לא דיברנו אפילו על האיים הבלאריים (מיורקה, מנורקה ואיביזה) והאיים הקנריים המשגעים שלה...
      וודאי שיהיו פה עוד הרבה פוסטים שאין לי ספק שיעוררו בך את הרצון להפוך אותה ליעד מועדף :)

      Delete
  2. איזה כיף, פוסט מרענן ועושה חשק לבוא גם לטייל ולא רק לקנות :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה!
      מנקודת המבט שלי כחובבת איפור וטיפוח אין ספק שברצלונה היא סוג של "גן עדן" עבורי ושם המיקוד שלי נמצא, כך שלפעמים אני קצת שוכחת שיש לעיר ולמדינה הזאת גם כל כך הרבה אתרים, נופים ויופי טבעי שחשוב לראות. פוסט מהסוג הזה נועד בדיוק להזכיר זאת לכן ולי ;)

      Delete

Post a Comment