Tibidabo

ברצלונה היא עיר מושלמת לכל תייר. בין אם לגברים, נשים, ילדים, צעירים, מבוגרים- כל אחד יכול למצוא בה משהו שיעניין אותו. העיר משופעת במבנים ארכיטקטוריים מרשימים, מוזיאונים, פארקים, רחובות קניות וקניונים וכמובן רצועת חוף ים יפהפייה. 
כשביקרתי בה כתיירת לפני 11 שנים דאגתי כהרגלי כשאני מגיעה לראשונה לבקר בעיר אירופאית לסמן וי על כל אתרי החובה, ומשום מה האתר שעליו נסוב פוסט זה חמק מעיני.

ואני מדברת על Tibidabo.
לפי ויקיפדיה "טיבידאבו הוא הר בגבולה המערבי של העיר ברצלונה שבקטלוניה שבספרד. גובה ההר 512 מטרים, והוא מהווה את הפסגה הגבוהה ביותר ברכס הרי סרה דה קולסרולה המשתרע צפונית מזרחית לברצלונה בין הנהרות בסוס ולוברגאט".

כשהבנתי שהאתר הזה חסר לי ברשימה החלטתי להשלים אותו בהקדם האפשרי וביררתי כיצד מגיעים לשם. ובכן, זו הדרך:
מכיכר קטלוניה נכנסים לתחנת רכבת הפרוקריל, שימו לב שזו אינה תחנת המטרו, והכניסה אליה נמצאת ממש מול תחילת שדרת הראמבלס, ליד קפה ציריך וספורה. בתחנה יש לגשת לרציף רכבת מספר L7 שנוסעת לשדירת טיבידאבו, ולרדת בתחנה האחרונה.
כאשר יצאתם מתחנת הרכבת, תחצו את הכביש להיכן שמתחילה שדירת טיבידאבו ודי בתחילתה תמצאו את תחנת קו אוטובוס מספר 196 שיקח אתכם עד לאמצע ההר (ישנה שם גם "חשמלית כחולה" שעושה את אותו המסלול אבל התור אליה היה ארוך מדי מבחינתי).
ואגב מי שקרא את הספר "צילה של הרוח" מאת קרלוס רואיס סאפון בוודאי ייצמד לשמשת האוטובוס כמוני ויחפש במעלה השדירה את ה"טירה המפוארת בעלת שלוש קומות" של משפחת אלדאיה בשדירת טיבידאבו 32 :)
יורדים מהאוטובוס בתחנתו האחרונה ומשמאלכם תראו את תחנת רכבת הפוניקולר (Funiculaire), שתיקח אתכם עד לפסגת ההר. וכאן אשתף באנקדוטה קטנה.
מכיוון שהיה לי דחוף להגיע לאתר הזה, לא טרחתי לבדוק מראש והגעתי להר בסוף חודש פברואר רק כדי לגלות שרכבת הפוניקולר סגורה ומסוגרת ואין אפשרות להגיע לפסגה!
לטובת הבאים אחרי צילמתי את לוח הזמנים של הרכבת והאטרקציות שבפסגה לשנת 2014, הנה הוא לפניכם:

לוח זמני פעילות 2014- פוניקולר טיבידאבו 





וזה הנוף שתראו מנקודת התצפית ליד הפוניקולר, בערך באמצע ההר:

Tibidabo





כמובן שלא ויתרתי ומאז כבר ביקרתי שם פעמיים והנוף מההר מרגש כל פעם מחדש, אז בואו נעלה לשם ביחד.

הכרטיס לפוניקולר עולה 7.70 יורו לאדם, ונכנסים לקרון המתחיל לטפס במעלה ההר, ומטפס, ומטפס ומטפס...
לאחר כמה דקות מגיעים לפסגה, וכאשר תצאו מתחנת הרכבת תראו משמאל את השלט הבא:

ברוכים הבאים! ומה יש בצידו השני של השלט? תצטרכו לבקר שם כדי לראות במו עיניכם :)





כעת זה הזמן להתחיל לשוטט על הפסגה וקודם כל להתפעל מהנוף ומפארק השעשועים המקסים שנמצא מסביבכם:

Tibidabo





Tibidabo





Tibidabo





ומבחינתי הדבר המרשים ביותר על ההר הוא הכנסייה של טיבידאבו,Sagrado Corazón, שבקצה שלה ניצב פסל ענק של ישו- העתק לפסל המקורי שנמצא בראש הר קורקובדו בריו דה ז'ניירו, ואגב קיים גם העתק נוסף שלו בליסבון שנקרא Cristo Rei:

Tibidabo





Sagrado Corazón





Sagrado Corazón





והופתעתי עד כמה גבוה אפשר עוד לעלות בתוך הכנסייה:

Sagrado Corazón





Sagrado Corazón





הנוף שנשקף מהגבהים הללו מהמם עוד יותר:

Tibidabo





Tibidabo





Tibidabo





רק קחו בחשבון שכדי לצלם את התמונה הבאה תצטרכו לשלם 2.5 יורו נוספים עבור המעלית שעולה בכנסייה עד למעלה, ואז לטפס עוד לא מעט מדרגות בכוחות עצמכם:

Sagrado Corazón





בשורה התחתונה מדובר באתר מיוחד הנותן "מבט על" על העיר ומראה כמה היא יפה וורסטילית, ואני ממליצה בחום לבקר בו כשאתם מגיעים לברצלונה!





Comments