ביקור אצל אלת האדמה והארץ


אם תשאלו יודעי דבר, סביר להניח שהם יאמרו לכן שלאיפור מינרלי יש מספר יתרונות מובהקים:
  • מבוסס על מרכיבים טבעיים שאינם מזיקים לעור ולעתים אף יכולים להועיל לו, דוגמת טיטניום דאוקסיד שהוא מסנן קרינה טבעי
  • אינו סותם את הנקבוביות, דבר שמפחית את הסיכוי לפיתוח אלרגיות והופך אותו למתאים גם לעור רגיש ואקנתי
  • נחשב כחסכוני מכיוון שמכיל פיגמנט מרוכז כך שכמות חומר מועטה מספיקה כדי לכסות שטחים נרחבים בפנים
  • מרקם האבקה מסייע למוצר להיצמד ללחות הטבעית של העור ללא אפקט "מסיכה" ותוך שמירה על עמידות לפרק זמן ארוך.

ועם כל היתרונות הללו, אני אהיה הראשונה להודות שטרנד האיפור המינרלי נתפס בעיני בעבר בדיוק ככזה - טרנד. ולכן למרות שעל גאיה קוסמטיקס שמעתי פה ושם בבלוגספירה, לא ממש התעמקתי במי ובמה מדובר.
עד שלפני כחודש גונבה לאוזני השמועה שבקניון הזהב בראשון לציון (שאם אתן עוקבות אחרי הבלוג אז אתן כבר יודעות שהוא סוג של "קניון הבית" בעבורי) נפתח סניף של הרשת.
וכמובן שהזדרזתי להגיע לביקור.
גילוי נאות - הוזמנתי לחנות מטעם החברה והמוצרים בפוסט זה התקבלו לסקירה.


אבל רגע לפני הביקור, הנה קצת מידע על החברה:
משמעות השם גאיה הוא "אלת האדמה והארץ, מן הכוחות הראשוניים במיתולוגיה היוונית. ביוונית גי היא אדמה, איה היא סבתא, כלומר - סבתא אדמה כשבעברית המונח המקובל הוא אמא אדמה".
מקור החברה הוא באיטליה והיא מתגאה בכך שמוצריה הינם היפואלרגניים, אנאורגניים (חומרים המצוים בטבע ולא דרוש גוף חי כדי לספק אותם, כמו מים) ולא קומדוגניים (לא גורמים להיווצרות comedos או אקנה) ובכך שהם ידידותיים לסביבה ולא נוסו על בעלי חיים.



וארבעת המרכיבים במוצרי גאיה-
1. "מיקה (Sericite):  מופקת מסלע אשר עובר תהליך של טחינה, והיא עמידה במיוחד לחום. המראה הנוצץ של המיקה נשמר לאחר הטחינה - האבקה המתקבלת היא בעלת זוהר טבעי, והוספתה למוצרי הקוסמטיקה המינרלית מקנה את הברק המושלם.
כמה מיתרונותיה:
-          מפחיתה קמטים וקווים בעור
-          מרגיעה אדמומיות בעור ומגנה עליו מנזקי שמש ומגירויים
-          מסווה נמשים וקמטים בעור על ידי הסטת אור.
2. טיטניום דו-חמצני: מספק הגנה נגד השמש היות וחוסם את קרני הUV אשר פוגעות בעור, ומאפשר להסתובב בחוץ ולהיחשף לאור השמש  לאחר שימוש באיפור הבסיס מבלי לגרום נזק לעור. הטיטניום אינו גורם לתופעות לוואי בעור, בניגוד לשאר הכימיקלים מסנני הקרינה הנמצאים כיום בשימוש, אשר חודרים למערכת הדם וגורמים לנזקים ואף עלולים לגרום לסרטן העור.
כמה מיתרונותיו:
-          נוגד חמצון ודלקות
-          פיגמנט בטוח, ללא תופעות לוואי
-          מסיט וסופג קרני שמש, ומגן מפני UVA וUVB.

3. תחמוצת אבץ: מינרל מחזיר אור טבעי, אשר משמש ליצירת מסווה לעור על ידי החזרת האור. בעל היסטוריה ארוכה של שימוש בטוח בקוסמטיקה, ומשמש כיום כמרכיב עיקרי בקרמים לתינוקות, תרחיצי קלמין ומשחות לעור. נעשה שימוש באבץ בטיפול בפסוריאזיס ובמחלות עור נוספות בזכות סגולותיו האנטי-פטריתיות והאנטי-בקטריאליות. בנוסף הוא תורם למניעת שמנוניות יתר בעור.
כמה מיתרונותיו:
-     סופג לחות עודפת

-     מרגיע את העור ומונע גירויים
-     מגן מפני השמש על ידי הסטה ופיזור של קרני הUV
  
4. תחמוצות ברזל: תחמוצות ברזל היפו-אלרגניות משמשות לייצור מוצרי קוסמטיקה מינרלית והופכות אותם לבטוחים לטיפול בסוגי עור רגישים. בתור פיגמנטים, מקנות התחמוצות צבע ואחידות אשר מתפרסים בקלות על פני העור והן לא רעילות, דוחות מים ואינן נמרחות".





נתחיל מעיצוב החנות, שבמקרה הזה אי אפשר להתעלם ממנו.
החלל שלה אינו גדול כלל ובכל זאת מצליח לתת אשליה של מרווח ומזמין. אני לא יודעת אם זה בגלל הצבעים החומים - צהבהבים הרכים ששולטים בחנות או הסדר והניקיון המופתי, אבל התוצאה הסופית היא שנעים להיכנס אליה:

Gaya cosmetics




Gaya cosmetics






Gaya cosmetics










Gaya cosmetics








הסטנדים עם המוצרים ממשיכים את הקו של החנות ומאורגנים היטב, כך שלא נוצר "עומס" בעין:


סטנד האיפור בחנות Gaya cosmetics



את פני קיבלה מנהלת הסניף המקסימה, סיגל קלבו, הבקיאה לחלוטין במוצרי החברה, ששבה והדגישה שהדבר החשוב ביותר מבחינתה הוא נושא ההדגמה. היות ולמוצרי איפור וטיפוח מינרלים יש ערכים מוספים כפי שפורטו מעלה, השאיפה שלהם היא שכל לקוחה הנכנסת לחנות בפעם הראשונה תעבור הדגמה והתאמה אישית של מוצרי הדגל של החברה, ורק לאחריהם תבצע (אם תרצה כמובן) רכישה שלהם.
לאחר השהות שלי בחנות שבמהלכה ראיתי את תנועת הלקוחות, התרשמתי ממקור ראשון שאכן המוכרות עובדות לפי השאיפה הזאת.
כאשר נכנסתי לחנויות איפור מקצועיות ועברתי הדגמת והתאמת מוצרים, תמיד מצאתי את עצמי בסופה עם כל המוצרים שהודגמו על הדלפק כשהמוכרת שואלת את שאלת הקסם: "אוקיי, אז מה מהמוצרים תרצי לקנות"? הסיטואציה המאוד לא נעימה הזאת לא קורית בגאיה וברור לחלוטין שזכותך רק להתנסות ולצאת מבלי לגהץ את כרטיס האשראי אם זה לא מתאים לך.


מוצרי החברה ככלל הינם ללא שמן, מה שהופך אותם ידידותיים מאוד לעור מעורב ולעור שמן בעיקר.
התחלנו את ההדגמה עלי כשתוך כדי סיגל מסבירה לי בפרוטרוט על כל המוצרים ועונה בסבלנות על כל שאלה (ושאלתי הרבה).
מכיוון שהגעתי מאופרת, השלב הראשון היה ניקוי הפנים עם חלב פנים, מי פנים ומסיר איפור עיניים דו פאזי ולאחר מכן מריחת קרם לחות בעל מרכיבי אנטי אייג’ינג, כאשר כל המוצרים הם כמובן על בסיס מינרלי.
לגאיה יש גם סרום מינרלי המסייע בין השאר לטיפול בקופרוז, וקיים גם קרם לחות רגיל וקליל יותר.

עברנו לפריימר הפנים המכיל שמני סיליקון טבעיים וניתן להניחו גם על העור שמתחת לעין בתנועות מעגליות, וקיים גם Make up base שהוא קונסילר קרמי הממלא את החריצים ויכול להוות בנוסף בסיס לצלליות.

או אז סיגל התאימה לי את גוון המייק אפ שבשל היותו נטול שמן, סיליקון, טלק וחומרים משמרים, הוא לא משמן או לחילופין מייבש את העור, ומתקבע עליו ללא תזוזות.
ואז הגיע תור הסומק. מדובר במוצר מולטי טאסקרי שמלבד סומק יכול לשמש גם כצללית וגלוס, כשבתור צללית הוא עדין מאוד וכדי שיהפוך לגלוס מערבבים אותו עם כל Lip Butter או עם גלוס שקוף.
דרך אגב, הגוונים הכהים של המייק אפ יכולים לשמש כברונזר לכל דבר ועניין, ויש גם ברונזר ייעודי יפהפה אך שימו לב שהוא גליטרי.
בכל מקרה מספיקה כמות קטנה מהסומק והברונזר כי בשל העובדה שלא עברו תהליך עיבוד כימי הפיגמנט שלהם מרוכז מאוד.


מייק אפים וסמקים


המסקרה של גאיה גם היא מאוד עדינה ולמרות זאת נוכחתי לראות שהיא מפרידה ומאריכה את הריסים בצורה מחמיאה,
וצלליות האבקה מגיעות בקשת רחבה וצבעונית של גוונים, וכאשר מרטיבים מברשת מתאימה במים, ניתן להשתמש בהן גם כדי לצייר קו אייליינר:


צלליות אבקה



לצד כל אלה קיים גם ליין שפתונים מינרליים מגוון המורכב מ- 20 צבעים והשפתונים עשירים בשעווה טבעית,פיגמנטים וויטמינים כמו c ו-e.



לגאיה את היכולת להתאים לך את הגוון המדויק מתוך עשרת הגוונים הקיימים על ידי שילובם, וקיבלתי להתנסות את המייק אפ המינרלי ש"נרקח" עבורי:

 

"רקיחת" גוון המייק אפ שלי

שירות משלים ויפה שהם מציעים הוא שבמידה ורכשת את המייק אפ בחורף למשל, ועם בוא הקיץ השתזפת והגוון בהיר לך מדי, את יכולה להגיע לחנות ושם יכהו לך את המייק אפ (על ידי הוספת גוון כהה יותר לאבקה שלך) ללא תוספת תשלום, ובמקרה שלי ככל שהחורף יילך ויתקדם אחזור לשם כדי להבהיר מעט את הגוון שהותאם לי.



mineral foundation


כחובבת מייק אפים נוזליים כבר השלמתי עם העובדה שלא משנה כמה שהמייק אפ מוצלח, בשלב זה או אחר אאלץ לפדר אותו, ובשלב זה או אחר הוא ידהה לאחר מספר שעות בחלקים מסויימים של הפנים בצורה מאוד לא מחמיאה, ובמקרים עוד פחות מוצלחים ארגיש אותו "כמסיכה" שמונחת על פני.
כל הדברים הללו לא קרו עם המייק אפ המינרלי של גאיה.
תשימו רגע בצד את העובדה שהעור שלי הרגיש איתו חלק כמו משי, קליל ונושם למרות שהצלחתי להגיע איתו לדרגת כיסוי גבוהה בהחלט (אך יש לקחת בחשבון שהגימור הוא מאט לחלוטין), ואת העמידות שלו ללא הברקות ותזוזות - 9 שעות ללא הנחת פריימר לפני, ואפילו את העובדה שתמורת 174 ש"ח מקבלים כמות של 9 גרם המספיקה לפרק זמן ארוך. היתרון הבולט ביותר לדעתי הוא שמקבלים במוצר אחד 4 תועלות - מייק אפ, קונסילר, פודרה ומקדם הגנה.

יחד עם זאת אני חייבת לסייג ולומר שאת הכהויות החזקות שיש לי מתחת לעיניים הוא הצליח לעדן רק במעט, ודבר נוסף ששמתי לב אליו הוא שכבעלת עור מעורב ככל שמזג האוויר מתקרר איזור ה- T שלי הופך לנורמלי ושאר הפנים מרגישות מעט יותר יבשות, ובאותם איזורים יבשים היו 2-3 נקודות קטנות שהמייק אפ הדגיש ו"הזכיר" לי שאני צריכה ללחח שם יותר.




מברשת הקבוקי להנחתו של המייק אפ:


מברשת קבוקי



המברשת רכה, עגלגלה ורחבה, אוספת את החומר היטב ולאחר מספר פעמים גם למדתי מה הכמות הנדרשת כדי לקבל באמצעותה את רמת הכיסוי שאני אוהבת, שהיא נמוכה לשעות היום ובינונית עד גבוהה לשעות הערב.
כל המברשות של גאיה עשויות משיער עיזים (ולדבריהם אין בכך פגיעה בעז היות וקוצצים לה את הצמר על מנת לחדש אותו), מלבד מברשת הקבוקי שהיא מעורבת עם שיער סינתטי. 


מעבר לכך ואולי הכי חשוב מבחינתי כבעלת אוסף איפור גדול מאוד הוא שזה לא "הכל או כלום", קרי את לא חייבת לעבור ל- 100% איפור מינרלי, ואני מצאתי שה- mineral foundation השתלב יופי עם מוצרי האיפור הקיימים שלי דוגמת ברונזר הולה של בנפיט וסומק אורגזם של נארס.


מחירים לדוגמה:
חלב ומי פנים - 124 ש"ח כל אחד
מייק אפ - 174 ש"ח
מייק אפ בייס - 112 ש"ח
סומק וברונזר - 124 ש"ח כל אחד
צלליות - 99 ש"ח
מברשת קבוקי - 179 ש"ח
* כל המחירים נלקחו מאתר גאיה באינטרנט, וקוריוז מעניין - באתר הבינלאומי של גאיה המחירים גבוהים יותר! למשל, המייק אפ שאצלנו עולה 174 ש"ח, עולה בחו"ל 50 יורו. הייתכן שסוף סוף אנו מופלים לטובה?

נכון לעכשיו המוצרים נמכרים במחירי השקה (שזה אומר 10% פחות ממחיר המחירון) וקיים גם מועדון לקוחות משתלם, ולי כבר יש "על הכוונת" בביקור הבא בחנות את קרם הלחות, הפריימר, המייק אפ בייס והסומק.


ומה דעתכן על איפור מינרלי? ניסיתן? התחברתן?

Comments

  1. יש לי את המייקאפ שלהם והוא מעולה! יפה שסופסוף יש להם חנויות רגילות ולא הדוכנים שהיו עד עכשיו.

    ReplyDelete
    Replies
    1. היי שירי,
      המייק אפ אכן מצוין ונורא כיף לשים אותו - עניין של שניות ומתקבל מראה אחיד ויפה. ואני חושבת שהם נמצאים במגמת "התרחבות" כללית והחנות כל כך נעימה ומזמינה, בטוח שהרבה יותר מכל דוכן :)

      Delete
  2. פוסט מעולה!
    החנות נראית מקסים, ממש בא לי לבוא איתך לעוד סיבוב בקניון עכשיו :)

    אני נהייתי די פריקית של איפור מינראלי, בעיקר של הצלליות והשמקים- כי הם כל כך יפים ומזמינים. משהו במראה הצנצנת שמלאה באבקה צבעונית מאד עושה לי את זה! וכמו שכתבת- הגימור הזוהר שלהם פשוט מהמם בעיני.

    לצערי מייקאפ מינרלי לא מחמיא לי בגלל הנקבוביות, אבל אני משתמשת במייקאפ מינראלי קצת כהה של מאד מינרלס בתור ברונזר. אני מתה עליו!

    אני כבר לקוחה קבועה באתר של Mad minerals, ואשמח לבדוק מקרוב גם את המוצרים של גאיה.

    ReplyDelete
    Replies
    1. מהממת, בדיוק עליך חשבתי בזמן שישבתי בחנות - כמה מתאים שתהיי שם ביחד איתי :)
      להבדיל ממך תמיד התרחקתי מאיפור מינרלי כי זה באמת נראה לי סוג של טרנד, ואני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי "להרחיב אופקים" ולראות שיש כאן בעצם גם תועלות אמיתיות לעור שלי.
      בנוסף העובדה שאפשר לשחק עם הגוונים, להבהיר ולהכהות, היא פשוט מעולה, וכמעט כל המוצרים הם מולטי טאסקרים שזה תמיד טוב!

      Delete
  3. כשאומרים מינרלי יש לי דיעה קדומה ודמיון קש קופסאות אבקה מתפזרת.
    הקבוקיתעושה רושם נהדר
    המחירים לא זולים

    ReplyDelete
    Replies
    1. בדיוק הדיעה הקדומה שהייתה גם לי (אחת מהן לפחות) לגבי איפור מינרלי, והופתעתי לגלות כמה נוח וקל להשתמש במייק אפ האבקתי הזה ועם הקבוקי זו בכלל "עבודה" קלילה :)
      המחירים לא זולים אך גם לא יקרים, איפשהו באמצע, והיות ומקבלים תמורה איכותית וכמותית לכסף - הם הוגנים לדעתי.

      Delete
  4. זה נראה כמו חנות יפה למי שרוצה להתנסות באיפור מינרלי בארץ. אבל המחירים... מאוד יקרים. מייקאפ מינרלי לא אמור לעלות 174 ש"ח אלא אם כן יש בו אבקת זהב טהור (או שהם פשוט צריכים לכסות עלויות של פרסום ודמי שכירות על החנויות)
    אבל מה שכן, למתאפרות שלא אוהבות להזמין מהאינטרנט זה יכול להיות נוח.

    ReplyDelete
    Replies
    1. החנות לגמרי מזמינה ומעולה הן עבור מי שזו לה היכרות ראשונית עם מוצרים מינרליים והן למי שכבר משתמשת קבועה בהם,
      ולגבי המחירים, כפי שרשמתי בתגובה למעלה - לתפיסתי הם הוגנים ביותר, אבל בהחלט מקבלת שמה שבעיני מהווה מחיר הוגן בעיני אחרת ייחשב כמוגזם ואולי בעיני מישהי שלישית דווקא יתפס כזול..

      Delete
  5. כתיבה יפה ומזמינה - אני מאוד אוהבת את הסגנון שלך.
    את בטוחה שהמוצרים מאיטליה? עד כמה שאני יודעת הם מיוצרים בארץ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה על המחמאה, אני חושבת שזה שאני כותבת על נושא שאהוב עלי גם משפיע על הכתיבה :)

      לגבי איטליה, זה מה שאמרה לי מנהלת החנות, וזה גם מה שהופיע במידע שקיבלתי מהחברה עצמה, הינה הציטוט -
      "מקור המוצרים הוא באיטליה. מוצרי גאיה מאושרים על ידי משרד הבריאות. חנויות גאיה פזורות באנגליה, פינלנד, ישראל, מונטנגרו ובמאי השנה בלאס ווגאס".

      Delete
  6. היי מור, תודה על הסקירה! אני משתמשת כבר כמה זמן במייק אפ מינרלי של איל מקיאג' ודווקא מרוצה ממנו, לא להאמין. רק שחבל שהוא מתאים יותר לגוון שלי בקייץ מאשר בחורף... משום מה הטיפוח שלהם מסקרן אותי לא פחות מהאיפור.

    ReplyDelete
    Replies
    1. בשמחה יקירתי :)
      אני ומייק אפים של איל מקיאג' כבר שנים שלא הולכים ביחד, אבל אם מצאת אצלם אחד שאת מרוצה ממנו אני שמחה בשבילך.
      בהחלט ממליצה (אם מתאפשר לך) להגיע לגאיה ולהתנסות במוצרים כי לפי מה שרשמת שירות הבהרת והכההת הגוון שלהם "תפור" בשבילך, יש להם באתר האינטרנט פירוט של פריסת הסניפים בארץ.

      Delete

Post a Comment