בואו נדבר על קריולן...


מכירות את האמרה: "על איכות משלמים"?
צרכניות קוסמטיקה מודעות יודעות שהאמרה הזאת כבר לא תמיד נכונה, יש שפע של אלטרנטיבות לרכישת מוצרים טובים במחירים שווים לכל נפש.
עם זאת ישנם מקרים שהאמרה הזאת נכונה מאוד, והדוגמה של חברת קריולן היא אחת מהן.
קריולן נוסדה בשנת 1945 בבית מלאכה קטן בברלין, על ידי ארנולד לאנגר, כימאי וחובב תאטרון נלהב. בשנות ה-60 הפכה להיות הספקית הגדולה ביותר בגרמניה ושאר מדינות מערב אירופה של איפור ואפקטים מיוחדים לתאטרון, קולנוע וטלוויזיה. כחברת קוסמטיקה עצמאית קריולן היא הוותיקה והגדולה ביותר בעולם כיום. החברה מצהירה כי אינה עורכת ניסויים בבעלי חיים וניתן להשיג את מוצריה בכ- 80 מדינות שונות.
את קריולן הביאו לישראל לפני קרוב לעשור הזכייניות ענת חיימוביץ שחיה בישראל ושלומית אליק דורני המתגוררת בפרנקפורט שבגרמניה (לאחר שבמקור יובאו מוצרי החברה לארץ לראשונה בסוף שנות ה- 80, על ידי גיורא שביט).

כשהתלבטתי היכן ללמוד איפור בדקתי מספר מקומות, ואני מודה שמה שהכריע מבחינתי את הכף היה בסופו של דבר הנוחות. אני עובדת במשרה מלאה, הלימודים היו חייבים להיות בשל כך בשעות אחר הצהריים - ערב וממש לא התחשק לי נסיעות מתישות בפקקים התל אביבים בסוף יום העבודה למקום הלימודים.
קריולן ענו לי על כל הצרכים - שילוב של נגישות אופטימלית עם לימודים בחברה מוכרת וידועה בקרב המאפרים בהיבטים של איכות ומקצועיות, שבסיומם מקבלים תעודה בינלאומית המכובדת בכל מקום בעולם.
הלימודים היו מרתקים ובמסגרתם התנסיתי בקשת המוצרים שהחברה הזאת מציעה, וזה מחזיר אותי לתחילת הפוסט - על איכות משלמים.
אני מסייגת ואומרת שאם את מתאפרת מתחילה או חובבת בלבד, יש מוצרים טובים בהחלט שיענו על הצורך ברשתות הפארם ובאתרי האינטרנט. אבל אם את מה שנקרא מתאפרת "כבדה" ובטח ובטח אם את מאפרת, מוצרי קריולן יהוו תוספת מכובדת למזוודה שלך.
המוצרים רבים ומגוונים, החל מסדרת הדגל - דרמה קולור שמצטיינת בעמידות גבוהה במיוחד ומתמחה בכיסוי והסוואה של פגמי העור הקשים ביותר, וכלה במוצרי האיפור ליצירת אפקטים מיוחדים שמהווים שם דבר בעולמות התאטרון, הקולנוע והטלוויזיה.

מה שאני רוצה להציג פה היא פלטה קרמית שרכשתי, הניתנת להרכבה ומיועדת לאיפור העיניים/לחיים/שפתיים, והיא לא פחות ממצוינת:


פלטת עיניים/לחיים/שפתיים





פלטת עיניים/לחיים/שפתיים



אפשר לבחור את הגוונים שייכנסו לפלטה לפי הצורך וההתאמה לגוון העור האישי, וחשוב להדגיש שאין כאן אף גוון מאט. הכל זוהר ומנצנץ כמו שאני אוהבת, וניתן להשיג איתן מראה מתון או בעל נוכחות חזקה יותר, הכל תלוי במינונים.

הנה גם הסווטצ'ים, ואני חייבת להגיד שבשל עורי הלבן מאוד בחורף הצילום לא עושה צדק עם הגוון בצד ימין מתוך השישה, שהוא בהיר, עדין ויפהפה המשתלב עם כל סגנון איפור ואידיאלי להארות:







 
כשאני משתמשת בה עבורי לעיניים ולשפתיים אני מעדיפה לעשות זאת בעזרת האצבעות ולבנות את הגוון בהדרגה, אבל אם אני מאפרת מישהי אחרת אעבור כמובן לשימוש במברשות.
לעיניים אני חוזרת שוב למברשת המוצלחת עבור מוצרים קרמיים ככלל של Urban Decay, שהגיעה יחד עם פלטת ה- Naked הראשונה -


Urban Decay





לשפתיים אני אוהבת להשתמש במברשת מספר 4304 של קריולן:


מספר 4304 




ועכשיו אני מגיעה לכוכבת האמיתית של הפוסט הזה:
מסוג המברשת הבאה, קרי מברשת מייק אפ שטוחה, יש לי כמה גרסאות ממותגים שונים, אבל במברשת כמו של קריולן לא נתקלתי קודם ולמרות המחיר המוגזם שלה (399 ש"ח לפני הנחת מאפר) היא נצחית ו"שווה את משקלה בזהב", תרתי משמע.
אני חושבת שהיא תומכת בדעה האומרת שעדיף להשקיע בכמה מברשות בסיס איכותיות שיחזיקו מעמד תקופת חיים שלמה, וזה לא משנה כמה אדבר עליה - רק כשמנסים אותה במציאות מבינים את ההבדל בינה לאחרות.
בעיקרון היא יכולה לשמש למוצרים נוזליים וקרמיים, השימוש הנכון בה הוא בטפיחות על הפנים ולא במריחות, ומתקבלת תוצאה פשוט נדירה.
עבור הפלטה הזאת אני משתמשת בה כמברשת סומק שמטמיעה אותו בלחיים בצורה מושלמת:


מברשת מייק אפ מספר 9930







מוצר נוסף ומשלים שנמצא אצלי בשימוש קבוע הוא המדלל:


On air thinner 


מי מאיתנו לא נתקלה במוצר קרמי כבד מדי או בכזה שהתייבש לה? ממייק אפ מוצק, אייליינר ג'ל, צללית קרמית ועוד. לפני שגיליתי אותו כבר הספקתי להתייאש למשל מצללית ה- painterly של מאק שהתייבשה לחלוטין ומצאה את דרכה לפח האשפה.
המדלל הוא סוג של קוסם המחייה את כל מוצרי האיפור היבשים, ובמקרה של מייק אפים מוצקים כבדים דוגמת הדרמה קולור הוא אף הופך למוצר חובה נלווה המאפשר למתן ולשלוט ברמת הכיסוי של החומר.
ייאמר לזכותו שנדרשת בסך הכל טיפה כדי לקבל את הדילול, כך שלמרות מחירו הגבוה (299 ש"ח ל- 75 מ"ל) הוא חסכוני.


קריולן מהווים מבחינתי עוד דוגמה למגמה החיובית שקורית בשוק האיפור המקצועי בישראל, במסגרתה חברות בעלות שם עולמי מוצאות לנכון להגיע לארצנו הקטנטונת, מתוך ההבנה שיש כאן אוכלוסיית צרכניות איפור (הן מקצועית והן חובבת) משמעותית ופתוחה להתנסויות חדשות.



אם לא הייתי חוזרת ממש עכשיו מחופשה באמסטרדם שבמסגרתה ביקרתי גם בחנות איפור מקצועי הנקראת Back Stage - Professional Make-up ומוכרת בין השאר את מוצרי קריולן, הפוסט היה מסתיים כאן.
אבל היות וחזרתי בדיוק משם:


Back Stage



Back Stage




אני עדיין עומדת מאחורי משפט הפתיחה של הפוסט ומאמינה שעל איכות משלמים -
אך רק כשראיתי במו עיני את פערי המחירים הגדולים הבנתי שגם במקרה הזה אנו פשוט משלמות בישראל יותר ובהרבה, ולצערי הרב שוב "נקנסות" על כך שלמרות מגורינו במזרח התיכון אנו עדיין רוצות להנות מאיפור איכותי..

Comments

  1. אם יש משהו שאני סקרנית לבדוק ועוד לא יצא לי זה המייק אפ המפורסם שלהם.
    סיקרנת אותי עכשיו גם עם המדלל, אבל מה זה המחיר הזה?
    הכי כיף חנויות איפור בחו"ל ואני מסכימה לגמרי שלגור בארץ זה סוג של קנס...

    ReplyDelete
    Replies
    1. המייק אפ (דרמה קולור) עומד בכל ההבטחות ומניסיוני בהחלט מצדיק את המוניטין שלו. בקורס המליצו לנו עליו בעיקר לאיפור כלות ולאיפור של נשים עם פגמי עור קשים להסוואה, מהסיבה הפשוטה שהכיסוי שלו מלא ולכן הוא גם מרגיש כבד יחסית על העור וחשוב לקחת את זה בחשבון..
      המדלל מצוין ואכן כמו כל שאר מחירי המוצרים שלהם בישראל - יקר, ויש מקרים כל כך "חמורים" שאפילו הנחת המאפרת לא מצליחה לעזור בהם :)
      היוקר מחיה פה פשוט מזעזע, ואנחנו אמנם מדברות על איפור וטיפוח אבל זה נכון בכל תחומי החיים בישראל, וכל פעם מחדש אני חוזרת מחו"ל כועסת אחרי שראיתי כמה ההבדלים גדולים (והם הולכים וגדלים משנה לשנה)!

      Delete
  2. עדיין לא יצא לי להכנס לקריולן אבל קניתי בחנות של ירין שחף דבק ריסים ופריימר שלהם.
    אז אני שמחה שכתבת עליהם! לא רשמת כמה עולה הפלטה לשלושה שימושים...? האם יש צבעים יותר מטורפים? צהוב ירוק וכאלה?
    הייתי רוצה לשמוע עוד על הקורס כי יצאתי ממש מאוכזבת מירין שחף, ואני יודעת שכדאי להמשיך למאסטר בשביל הטייטל ולאו דווקא הידע, אז חשבתי אולי במקום לקחת איזשהו קורס בקריולן?
    תודה מור:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. היי אנונימית!
      רציתי לכתוב על קריולן כבר המון זמן וסוף סוף יצא, ואני מאמינה שאכתוב עליהם עוד בהמשך כי בהחלט מגיע להם.
      לגבי מחיר הפלטה, היות והיא מגיעה בהרכבה אז היא מתומחרת לפי כל שפתון (שעולה בסביבות ה- 60 ש"ח) + קופסת המתכת (שעולה כ- 40 ש"ח) אבל אל תתפסי אותי במילה כי אני רושמת את המחירים מהזיכרון :), ואני לא חושבת שהיו שם גם צבעים מאוד חריגים, כי בסך הכל מדובר על פלטה שמיועדת לשמש למספר מטרות וכנראה שצבעים כאלה יהפכו אותה לפחות שימושית...

      ובנוגע לקורס האיפור המקצועי - הוא מורכב מ- 22 מפגשים בני 4 שעות כל אחד + מפגש אחרון לטובת הצילומים. כשנרשמתי אליו לפני כשנה הוא עלה 9,200 ש"ח וכלל גם מזוודה מלאה איפור שלהם, כמובן שללא מוצרי הדרמה קולור שהם היקרים ביותר...
      יש להם גם קורסי המשך מעניינים נוספים שאני שוקלת לקחת כמו האיפור כלות, את יכולה לקרוא עליהם בקישור הזה - http://www.kryolan.co.il/category/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA
      ואני לא מכירה את הקורסים של ירין שחף, אבל אם התאכזבת ממנו אך אולי תנסי להרים טלפון לקריולן (הנה קישור גם לטלפונים לפי סניפים http://www.kryolan.co.il/category/contact-us) ולראות מה הם מציעים במקרה כמו שלך.
      בהצלחה :)

      Delete
  3. לא מכירה את החברה והאמת גם לא מסתקרנת ממנה..
    ומשהו שמראה שעל טעם ועל ריח - המברשת של נייקד מזעזעת לדעתי D: המריחה שלה לא אחידה בכלל אצלי..

    ReplyDelete
    Replies
    1. אני יכולה להבין את מה שאת אומרת לגבי קריולן, כי היא מהווה דוגמה לחברה גרמנית "קלאסית": מדוגמת, מקצועית ואיכותית, אבל לא בהכרח מרגשת! עם זאת קחי בחשבון שעבור מאפרים מקצועיים זה די והותר.
      ובנוגע למברשת הצלליות מפלטת הנייקד - אכן על טעם וריח.. :)

      Delete
  4. אני חייבת להודות שנסיוני האישי כואב ומר, הוצאתי סכומים נכבדים עבור איפור של החברה למטרת כיסוי של כוויות עור. האיפור טשטש לזמן מוגבל ואז נספג והשאריות נמרחו. יש לציין שהגעתי מספר פעמים לסניף עם המוצר להנחיה אבל גם כשהמאפרת מרחה את האיפור הכל היה מצוין אך נספג כעבור חצי שעה. מאכזב מאוד

    ReplyDelete
    Replies
    1. וואו, ממש מאכזב לשמוע, במיוחד שעיקר גאוותם הוא על סדרת הדרמה קולור שאמורה לכסות לחלוטין ולאורך זמן גם את פגמי העור הקשים ביותר...
      בכל מקרה חשוב לקחת בחשבון שסוגי ומרקמי עור שונים מגיבים אחרת לאותו המוצר והעובדה שהעור שלך סופג, כפי שאת מתארת, מייק אפ כל כך חזק כמו הדרמה קולור דורשת לדעתי התייעצות מעמיקה יותר עם דרמטולוג, שיוכל אולי להמליץ על טיפול ו/או מוצרים מתאימים יותר למצב עורך.

      Delete

Post a Comment