הו ברצלונה, ברצלונה...

כשאת מגיעה לראשונה כתיירת למקום חדש, יש (אצל מרבית האנשים) איזשהו צמא להספיק ולגמוע כמה שאפשר מהמקום החדש בפרק הזמן המוגבל שעומד לרשותך. זו התחושה שהייתה אצלי כשביקרתי לראשונה בברצלונה לפני 10 שנים, ביקור שנמשך 8 ימים ושבמסגרתו סימנתי וי על כל האתרים התיירותיים שנמצאים בה.

ועכשיו?
עכשיו אני מרגישה במעין "אזור דמדומים".
התחושה לאחר שבוע כאן היא מצד אחד עדיין כשל תיירת- אני מתגוררת במלון בוטיק מקסים בשם Villa Emilia (ומומלץ מאוד אגב, לאלה מכן ששוקלות ביקור בברצלונה), מתהלכת ברחובות העיר וגומעת כל פינת חמד (ויש בברצלונה המון כאלה) וכל אתר, משווה כמובן בין מה שאני זוכרת מ- 2003 לעכשיו ועדיין לא מצליחה להימנע ממסעדות שהן "מלכודות תיירים" לשמן, אבל מצד שני אני גם נפגשת עם מתווכים ומחפשת דירה להשכרה, לומדת איך דברים מתנהלים כאן עבור התושבים המקומיים (רמז- ממש לא בקצב מהיר...) ומודה לאל על השנים ש"השקעתי" בצפייה אדוקה בטלנובלות, שבזכותן אני דוברת ספרדית שוטפת ומבינה את כל מה שכתוב בשפה היפה והקלה הזאת.

ובסיכומו של עניין אני מוצפת בשלב זה בתחושות ורגשות סותרים-
שמחה לקראת מה שיבוא ועצב על המשפחה האהובה שלי שהשארתי בישראל,
התרגשות ופחד,
אושר ולחץ.
ובכל מקרה אני חושבת שאין טוב יותר מתמונות כדי לשתף בחוויות מוחשיות, הנה הן לפניכן:

בלובי של מלון Villa Emilia






Plaza Catalonia






לקראת חג המולד כל העיר מוארת בצורה מרשימה, ויש תחושה מיוחדת באוויר (אבל ללא שלג כמובן, בכל זאת ברצלונה :))

Plaza Catalonia בערב, ברקע הכלבו El Corte Ingles






ברובע הגותי






ברחוב Paseo de Gracia





"קצת" מיצירותיו של האדריכל הקטלאני המפורסם, Antoni Gaudí:
וחייבים להתחיל מכנסיית סגרדה פמיליה, שבנייתה החלה בשנת 1883 והיא בלתי נגמרת אך השמועה אומרת שעתידה להסתיים סוף סוף בשנת 2026:

כנסיית סגרדה פמיליה






הנה גם סרטון הדמייה של השלמת בניית הכנסייה המרשימה הזאת עד 2026:









Casa Milà






Casa Batlló






Casa Batlló






תוך כדי שאני מתהלכת לי ברחוב, תפס את עיני הבניין הזה, שחצוצרות ענק צמודות לחזיתו:

הבניין המחצרר ברחוב Paseo de Gracia






מי ידע שלזארה יש גם חנויות לכלי בית (מצעים, מגבות, כלי אוכל וכיו"ב)?
מסקירה מהירה התרשמתי שמדובר במוצרים יפים ובטוב טעם, אך לצערי במחירים ממש לא שווים לכל נפש...

ZARA HOME






וספורה.
הגיע הזמן להודות שזו הסיבה האמיתית בגללה רציתי לחיות בחו"ל (סתם, זו רק אחת מהסיבות).
כל המותגים הנחשקים (רק לנקוב בכמה- בנפיט, נארס, אורבן דיקיי, טו פייסד, מייק אפ פור אבר...) בהישג ידי, למשש, להתנסות ולקנות בו במקום. אז נכון שהמחירים של ספורה ספרד יקרים בהרבה מבארה"ב, אבל זה לא יפחית לי מההנאה!

ספורה אהובתי






האיפור של H&M.
אני באמת לא מבינה למה הוא לא הגיע לישראל. מדובר במוצרים זולים וטובים, והמגוון מכובד בהחלט:

קצת מהאיפור של H&M






מה קיבלתי בדוכן עיתונים ברחוב תמורת 4.5 יורו (כ- 22 ש"ח)?
מגזין ווג מהדורת ינואר 2014,
יומן שנתי עם כריכה של אחד משערי ווג מ- 1950,
דוגמית קרם לחות של Olay:


מה ש- 4.5 יורו יכולים לקנות...





ומי שדאגה לחתולה שלי, הטיסה עברה עליה בשלום יחסית ולעת עתה החדר במלון נאה בעיניה, וגם היא נמצאת בשלבי הסתגלות לחיים החדשים שלנו:


דיוה מנמנמת לה...




ולכל החוגגים -
חג מולד שמח או כמו שאומרים בספרד Feliz Navidad,
ושנה אזרחית (שממש כבר מגיעה) טובה ומלאה בהתחלות חדשות ומרגשות!


Comments

  1. איזה כיף.
    אני בכלל לא מכירה אותך ואני מתרגשת בשבילך.
    בעיקר כי זה גם חלום שלי שאני מקווה יום אחד להגשים, לתקופה, ואת מאפשרת לי לחיות אותו דרכך :)
    מאחלת לכם ולחתולה התאקלמות קלה ומהירה!

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה, ואני כל כך שמחה שדרך המילים והתמונות אני מצליחה להעביר את ההתרגשות שאני נמצאת בה ולרגש גם אותך, ועד שתגשימי את החלום שלך את מוזמנת להמשיך ולחוות אותו כאן באמצעותי ;)

      ההמלצה שלי אגב למי שרוצה להגשים חלום כזה היא לפעול בשני מישורים במקביל:
      1. למצוא דרך קונקרטית למימושו, קרי להתפקס על מדינה, ללמוד את השפה המקומית ולברר מה ההליך שנדרש כדי לעבור להתגורר בה (דרכון זר או מעסיק ישראלי שמוכן לסייע ב- Relocation וכיו"ב)
      2. לספר לכל מי שמעניין אותו בסביבה הקרובה שזה החלום ושהוא יוגשם בעוד X זמן, פשוט כי זה יוצר מחוייבות פסיכולוגית לקידום הנושא.

      Delete
  2. איזה כיף לקרוא,מקווה שתתאקלמו במהירות.
    מעניין אם עניין הדיור בברצלונה בעייתי כמו בארץ... בכל מקרה שיהיה לכם בהצלחה.
    זהר.

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה זהר!
      עניין הדיור בברצלונה הוא שונה אם רוצים לשכור חדר או דירה.
      למי ששוכר חדר בדירה, התהליך מאוד קל וניתן דרך אתרי האינטרנט הרלוונטיים למצוא חדר פנוי בדירה והשכירות נסגרת מול השותף המקורי ששכר ראשון את הדירה.
      למי שרוצה לשכור דירה, זה קצת יותר מסובך וכאן נכנסים לתמונה המתווכים- כמעט ואי אפשר לשכור כאן דירה ללא תיווך (ובכלל אין קשר עם בעל הבית עצמו) ואז משרד התיווך דורש שתשלם לו במעמד חתימת החוזה את:
      החודש הראשון של שכר הדירה +
      ערבות בגובה שכר דירה של חודש או חודשיים +
      דמי תיווך בגובה שכר דירה של חודש או 10% מהשכירות השנתית, ובנוסף מע"מ של 21%.
      ולפי מה שאני רואה יש היצע דירות יפה יחסית בכל רחבי העיר, והאבסורד הגדול הוא ששכר דירה בלב ברצלונה נמוך משכר דירה בלב תל אביב...

      Delete
  3. Feliz Navidad y Buen Año Nuevo
    יופי שהגעת ליעד, ואת נהנית ומתרגשת. ריגשת אותי גם. תמשיכי ליהנות, להתאקלם, לגמוע חוויות ולכתוב לנו על כך :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה יקירה!

      וקראתי פעם בבלוג המקסים הזה:
      http://binaandthecity.blogspot.ch/2012/10/blog-post_26.html
      שקיימת עקומת התמודדות עם תרבות חדשה, המתחלקת לפי חודשים כך:
      0-2- ירח דבש. הכל טוב, מעניין חדש ומגניב,
      ולקראת החודש השני מתחילה ירידה ברמת הנוחות והשמחה:
      2-6- ירידה במוטיבציה, תסכול, התמודדות עם בעיות יומיומיות, קשיי שפה במידה ויש.
      6-12 הסתגלות, שיפור במצב הרוח, מציאת יתרונות בסביבה החדשה וכו'.

      אז אני עדיין בשלב הירח דבש :)

      Delete
    2. זה כל כך נכון ! עברתי את זה בעבר על בשרי. ירח דבש מתוק במיוחד שיהיה לך ♥

      Delete
    3. אין ספק שרק מי שעבר חוויה כזאת יכול ממש להבין במה זה כרוך,
      ואני מייחלת לתקופת ירח דבש ש"תטעין לי את המצברים" גם עבור רגעי משבר שבטוח שיהיו...

      Delete
  4. אחח ברצלונה ברצלונה..כל כך מזדהה עם כל התחושות והחויות שאת מתארת כאן. כשנחתתי בה בפעם הראשונה וחזרתי ארצה היא לא יצאה לי מהראש, חזרתי מאז עוד פעמיים וזה לא מספיק...היא נכנסה לי חזק ללב ולראש. אמרתי לך כבר שיש סיכוי טוב שעוד נתראה שם השנה.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. בהחלט עיר שנכנסת חזק ללב ומבחינתי גם לריאות,
      ואני סומכת על הסיכוי הטוב שנתראה כאן השנה :)

      Delete

Post a Comment