Sothys Paris


אני מודה שעד לאחרונה לא הכרתי את חברת סוטיס. כשהוזמנתי להיכרות עימם חיפשתי קצת מידע בגוגל, כי אני אוהבת תמיד לדעת לקראת מה אני מגיעה, ונחשפתי לחברת קוסמטיקה וותיקה ויוקרתית מאוד.
הגעתי לפגישה אישית עם גילה, ביתה של יפה בירנפלד המייבאת את סוטיס לישראל כבר למעלה מ- 30 שנה, וזכיתי ל- 3 שעות מרתקות, במהלכן לא רק שהכרתי את מגוון מוצרי החברה אלא גם למדתי דברים חדשים על העור ועל הצרכים שלו.
מה שהכי מצא חן בעיני בשיחתנו הייתה העובדה שמדובר בעסק משפחתי ששם לו למטרה להביא לישראל מוצרים איכותיים ביותר, ושבני המשפחה העובדים בו באמת ובתמים מאמינים ביכולת המוצרים שהם מוכרים לחולל שינוי בעורן של לקוחותיהן.

סוטיס הוקמה בשנת 1946 על ידי דר' הוץ, ביולוג בהשכלתו שהתמחה בטיפול בכוויות תוך שיקום העור. כשהחליט להתרחב לתחום הקוסמטיקה מתוך אותו היבט של שיקום העור, יצר סרום מרוכז באמפולות לשימוש קוסמטי ולא רפואי וסוטיס יצאה לדרך.
מכון הדגל הראשון של החברה, הפעיל עד היום, נפתח בפריז ולצידו הוקמה מעבדת מחקר ופיתוח עצמאית. משמעות הדבר היא שסוטיס גם יוצרים פטנטים קוסמטיים בעצמם (למשל, שיחרור מושהה של רטינול לשימוש קוסמטי).
בשנת 1966 נרכשה החברה על ידי משפחת רוקחים ממונקו המנהלת אותה עד היום, והמוצרים נמכרים ב- 116 מדינות ברחבי העולם.

כחברה המבינה את הדרישות המשתנות של השוק, סוטיס יצרה בנוסף סדרת מוצרים אורגנים ואקולוגים לפנים ולגוף הנקראת Beauty Garden, כשהמוצרים מפותחים במעבדת מחקר נוספת שנפתחה עבור הסדרה הזאת בלבד. הסדרה קיבלה את אישור EcoCert ו- CosmeBio לקוסמטיקה אורגנית. גילה הדגישה בפני כי קו המוצרים מתאים בעיקר לעור צעיר ו/או ללא בעיות מיוחדות.

חשוב לדעת כי לא מדובר בחברה שתפגשו ברשתות הפארם, פשוט משום שהם דוגלים בכך שבתחום הטיפוח לא נכון לרכוש "מוצרי מדף", וכל אחת צריכה לקבל ייעוץ והתאמה אישית מקוסמטיקאית מוסמכת לגבי המוצרים הטובים ביותר עבור העור שלה.
בחברה מבחינים בין 5 סוגי עור:
  1. יבש
  2. רגיל - מעורב
  3. שמן
  4. רגיש
  5. קופרוזי (עור בעל נימי דם קטנים הגורמים לאדמומיות).
והסדרות השונות שהם מציעים תואמות לסוגי העור הללו.

גילוי נאות: המוצרים התקבלו לסקירה מהחברה



סוטיס במכון של יפה בירנפלד






סוטיס במכון של יפה בירנפלד






צילום - יח"צ





Softening Emulsion Hydra-Protective:

Softening Emulsion Hydra-Protective


הנה מה שסוטיס מספרים עליו-
קרם במרקם תחליב נוזלי קליל להענקת לחות והגנה לעור רגיל עד מעורב על בסיס המרכיבים הפעילים העיקריים הבאים:
  • מיצוי צ'פרל – לחיזוק מנגנוני ההגנה של העור ושימור בריאותו וזוהרו
  • אוליגוסכריד טבעי  - לייעול "אפקט המחסום" של העור ונגד השפעות זיהום האוויר
  • אבקות סופחות לאפקט מאט – לנטרול הברק העל עורי והענקת מראה מאט לעור.  

נוכחות המרכיבים הללו מעניקה לאמולסיה המעדנת ערך מוסף כבסיס האולטימטיבי לאיפור (דמי פריימר) 
לשימוש לפני מריחת המייק-אפ: טונוס העור משתפר, המרקם הופך מעודן וחלק, האבקות מנטרלות שמנוניות וברק מיותרים, מקבעות את המייק-אפ וברוב המקרים מבטלות את הצורך בשימוש בפודרה.
בדרך זו, בעוד העור זוכה בהגנה מושלמת, גם האיפור הופך עמיד לשעות רבות והמראה נותר רענן וזוהר. 
מחיר: 261 ₪


השתמשתי בקרם כל בוקר לאחר ניקוי הפנים ולפני האיפור והתאהבתי בו במהירות. מרקם קליל ונעים, ספיגה מהירה ומייק אפ ש"התיישב" מעליו היטב למשך שעות ארוכות וביטל לי את הצורך בפריימר. מעולה.






Hydradvance Light hydrating cream:

Light hydrating cream


קרם הלחות הוא חלק מסדרת ה- Hydradvance של סוטיס, המציגה לדבריהם לראשונה פטנט עולמי חדש בתחום הקוסמטו-גנומיקה (גנומיקה - פענוח הגנים ב-ד.נ.א לצרכים קוסמטיים): העלאה אינטנסיבית של רמת הלחות בעור המבוססת על מרכיב אקטיבי ייחודי - מיצוי פטריית הבולטוס.

פטריית הבולטוס גדלה באזור לימוזיין בצרפת, בקרבת מרכז המחקר, המעבדות והגנים הבוטניים הפרטיים של חברת סוטיס. מחקרים מתקדמים של מדעני החברה הוכיחו כי תמצית הבולטוס 1055 מצליחה לחדור ולהפעיל את הגנים האחראיים בתאי העור על רמת הלחות. בדרך זו, התמצית ממריצה את הייצור של חלבון חשוב מאד לתהליך הליחוח בעור - חלבון בשם פילגרין, המעלה את רמת הלחות בעור בכמה דרכים בו זמנית ולכן נחשב לחיוני במיוחד לשמירה על יופיו של עורנו.
עם הגיל וכתוצאה אף מנזקי הסביבה, ייצור הפילגרין הטבעי בעור פוחת והעור נוטה ביתר קלות להתייבש.
החלבון פילגרין, מייצר ושומר על הלחות בעור בשלושה אופנים עיקריים:
1. גורם לשטף לחות, קרי העברה של מים מהדרמיס (מאגר המים של העור) לאפידרמיס (שכבת העור העליונה).   
2. משקם ומחזק את השכבה החיצונית ביותר של העור - שכבת הקרנית (שכבת "המחסום") - אשר אוגרת לחות וחוסמת בריחה של המים מפני שטח העור, ובכך הוא מונע את התייבשותו.
3. מביא ליצירת מולקולות ה-NMF , מולקולות האוגרות באופן טבעי מים בשכבת העור העליונה וכך שומרות על רמת לחות תקינה.

בנוסף, תמצית הפטרייה הרב-תכליתית הזו עשירה במיוחד בפוליסכארידים (רב-סוכרים), ויטמין 3B + ויטמין E הידועים בחשיבותם לשמירת נעורי העור ומכילה גם כמות עצומה של נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידאנטים) - המעניקים לעור שלנו הגנה עוצמתית בפני רדיקלים חופשיים ונזקי הסביבה (שמש, זיהום אויר, סטרס וכו') ובכך מונעים הזדקנות מואצת של העור.


הקרם מיועד לעור רגיל עד מעורב/שמן במצב מיובש (שימו לב, מיובש ולא יבש) והשתמשתי בו בערב, לאחר הסרום מאותה סדרה (ראו בהמשך).  מעבר לריח הנהדר, המאפיין דרך אגב את כל מוצרי סוטיס שגילה נתנה לי לנסות במסגרת הפגישה שלנו, הוא נספג בעור מהר יחסית לקרם שבמבט ראשון נראה במרקם סמיך וכבד, וליחח ורענן היטב.
מחיר: 411 ש"ח

ובהקשר להבדל בין יבש למיובש, שמעתי מגילה חידוד יפה במהלך שיחתנו וברשותה אני מצטטת אותה כאן:
"עור מיובש זקוק ללחות, עור יבש זקוק להזנה (=שומן)"






והנה עוד כמה מוצרים בגודל מוקטן שניסיתי:

מימין לשמאל - ניקוי, מסיכה וסרום


ניקויMorning cleanser, קרם המכיל שמן שקדים מתוק, חמאת שיאה ותמצית קמומיל.
זהו קרם ניקוי נוח ונעים לשימוש, וממה שאני הספקתי להתנסות במסגרת השפופרת שקיבלתי, מסיר היטב את האיפור והלכלוך מהעור, ואינו מייבש אותו.




מסיכהHydra-nourishing mask, מסיכת לחות המיועדת להזין וללחח את העור. 
הנה מה שיש ליפה בירנפלד לומר על מסיכות -
"מסכה בוחרים בהתאם למטרת השימוש בה, תוך התחשבות בסוג העור וצרכי העור באותו רגע נתון.
ישנן מסכות "יופי", שכשמן כן הן - מיועדות למתן אפקט יופי מיידי, ללא תפקיד טיפולי או משקם כלשהו ועם השפעה זמנית וחולפת בלבד. אותן נבחר בכל הזדמנות בה רוצים לשדרג את מראה הפנים במהירות באופן כללי, כמו לפני אירועים, פגישה חשובה וכו'... והשימוש בהן הוא בדרך כלל ארעי, חד פעמי, לא סדיר, על פי הצורך.
לעומתן, ישנן מסכות טיפוליות, ממוקדות מטרה, לטיפול ושיקום של בעיית עור ספציפית. למסכות הללו יש אפקט "מיידי" מוגבל, מכיוון שבדרך כלל הן מטפלות בבעיה שמצריכה טיפול לאורך זמן ובאופן סדיר ולכן ההשפעה האמיתית מגיעה כאפקט מצטבר בזמן. מסכות אלו בדרך כלל מומלצות לשימוש סדיר פעם או פעמיים בשבוע בהתאם לצורך לאורך תקופה מסוימת ובמשולב עם מוצרים נוספים המטפלים באותה הבעיה באופן יומיומי רציף (סרום וקרם מאותה הסדרה וכו').
בכדי לקבל תוצאות אמיתיות, חשוב מאד שהתאמת המסכה תיעשה ע"י איש מקצוע אחרי אבחנה אישית ובהתאם לסוג העור והבעיה הספציפית בה רוצים לטפל, בירור לגבי רגישויות של הלקוח/ה או צרכים מיוחדים וכו'."

בגזרת המסיכות יש לי העדפה ברורה למסיכות החימר שפשוט נותנות לי הרגשה של ניקוי עמוק. בכל זאת ניסיתי את ה-Hydra-nourishing mask על עורי מספר פעמים, והנחתי לפי ההוראות שכבה נדיבה למשך 15 דקות. לאחר שהסרתי אותה העור נראה טוב ורענן יותר ואני חושבת שעבור חובבות הז'אנר זו מסיכה מוצלחת ביותר.



סרוםHydradvance Intensive hydrating serum.
השתמשתי בסרום כל ערב לפני קרם הלחות מאותה הסדרה, ואני חייבת לומר שבתקופת החורף המייבשת הזאת הצמד תפקד היטב ביחד. הוא נספג במהירות מבלי להעיק ולאחר דקות ספורות כבר חשתי שאני יכולה להמשיך לצעד הבא של הנחת קרם הלחות.



ולאחר כל מה שנאמר כאן, יפה בירנפלד ובנותיה (מלבד גילה גם אחותה, מלי, עובדת בעסק המשפחתי) מבינות שישראל זו לא צרפת, והישראליות אינן נאמנות בדרך כלל למותג מסוים אלא משנות ומגוונות לפי מספר פרמטרים, שהמרכזיים הם עלות ונוחות.
לגבי העלות, סוטיס עומדים בשורה אחת עם תמחור של קוסמטיקה יוקרתית כמו לנקום ואסתי לאודר, והם אמנם אינם עושים מבצעי  25% הנחה למשל, אבל מעת לעת מציעים קיטים שווים במסגרתם תמורת למשל תשלום על קרם אחד מקבלים את הסרום התואם לו בחצי מחיר, והם מציעים לעקוב אחרי המבצעים הללו בדף הפייסבוק שלהם.
לגבי הנוחות, כישראליות אנו תקתקניות מטבענו, ולכן סוטיס ישראל פיתחו קונספט של Sothys Express הנותן פתרונות למראה מדהים גם בדקה ה- 90, ולפיו למשל מספיק שימוש זריז של 30 דקות במוצרי טיפוח בסיסיים המותאמים לסוג עורך ואת מוכנה לאיפור וליציאה מהבית, כשהשלבים הם:
ניקוי
פילינג
מסיכת לחות לעיניים
מסיכת לחות לפנים
סרום
קרם לחות לעיניים
קרם לחות לפנים
פריימר
מייק אפ.

ומילה על המייק אפ. לסוטיס יש 4 סוגי מייק אפים:
Lift Defense - ל"פיניש" באפקט זוהר ומתיחה,
Oxyliance במרקם קרם-פודרה לאפקט מאט,
Hydroptimale® THI3 (שאינו מיובא לארץ),
Smoothing Compact, מייק אפ מוצק.
מבחינת החברה מייק אפ הוא מוצר טיפולי לכל דבר ועניין, וככזה חייב להיות מטפח וצריך לשמור על בריאות העור, לא רק לכסות על פגמיו. לכן הוא מכיל מרכיבים פעילים לאיזון, טיפוח העור והגנתו מפני הזדקנות מואצת, בנוסף למרכיבים המעניקים לו את המרקם הטבעי והקליל.
לדברי גילה ה - Lift Defense הוא הפופלארי ביותר בקרב הלקוחות הישראליות, שמעדיפות מייק אפים נוזליים וקלילים, ואם אפשר גם לקבל באותה הזדמנות אפקטים של זוהר ומתיחה, מה טוב.



את מוצרי סוטיס ניתן להשיג במכון של יפה בירנפלד בדיזינגוף סנטר בת"א (טל/פקס: 03-6203397 / 03-6293007) או אצל קוסמטיקאיות המשווקות אותם ברחבי הארץ.


ולסיום ספוילר קטן - סוטיס צפויים להצטרף גם הם לטרנד הרווח ולהשיק בהמשך BB Cream. אם נסתמך על רמת המוצרים הנוכחית שלהם, בהחלט יש למה לצפות...




במידה ועדיין לא נרשמתן להגרלת הוולנטיינ'ס דיי המסתיימת ביום רביעי הקרוב, 13.2.13, אתן מוזמנות לעשות זאת -
ליחצו כאן למעבר לפוסט ההגרלה!

Comments

  1. ההיכרות הראשונה שלי עם מוצרי סוטיס היתה במקאו בשנות ה- 90 המוקדמות והותירה רק רושם טוב. הקוסמטיקאית שנהגתי לבקר אצלה בזמן השהות שם השתמשה רק במוצרי סוטיס, מוצרים מופלאים! יצא לי להשתמש גם במוצרי גוף שלהם בעבר הרחוק, פינוק ! הקרם שכתבת עליו עושה רושם מעולה...מקווה לנסות ביום מן הימים :-) אם כן, אעדכן :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. מקאו??? טוב תקשיבי, אין ספק שיום אחד את תהיי חייבת לשבת איתי לקפה ולספר לי חוויות!
      המוצרים של סוטיס נמצאים לדעתי בליגה אחרת, מעין "מותג בוטיק" שנחשף לקהל הרחב לאט ובזהירות ושווה לחלוטין בדיקה מקרוב.
      ואין לי ספק שאם תתנסי בקרם אז תחזרי לעדכן פה, ואני מעריכה את זה מאוד :)

      Delete
    2. אשמח לשבת אתך לקפה, תה או שוקו מתישהו :-) המוצרים של סוטיס בהחלט נמצאים בליגה אחרת והאמת שלא היה לי מושג שמוכרים פה בארץ את המוצרים הנהדרים, מזל שיש אותך שמעדכנת אותנו :-)

      Delete
    3. "ליגה אחרת" זה תאור הולם מאוד למוצרי סוטיס, הם מסוג החברות שהשם מצלצל מוכר אבל אתה לא ממש יודע מה יש להן להציע ולכן שמחתי מאוד על האפשרות להיחשף אליהם ולשתף את הקוראות.

      Delete

Post a Comment